23:05
Имагинарни пејзажи
Представићемо одабране нумере са албума „Stuttering Music” Јаре Асмар, мултиинструменталисткиње, луткарке и композиторке базиране у Бејруту.
Сама уметница описује нумере које су пред нама као „еулогије за хармонику, металофон и електронику”. У њиховој основи налази се фузија хармонике и синтисајзера, док металофон даје високе резонантне акценте. Ово су дубоко интимне композиције, испуњене апстрактном и специфичном атмосфером, која је носталгична, лирска, али зачудна и онострана. То је албум о губитку и променама, о животу на месту које је стално угрожено и у сталној трансформацији, као што је то Бејрут или било који други град у којем не постоји успорење и метафорички речено „чврсто тло под ногама”, већ је све препуштено сналажењу и преживљавању.
То објашњава и кратки поетски текст Јаре Асмар објављен у пратњи албума, а који ћемо пренети у потпуности:
Од како си отишао, они су наставили да граде град.
Ту је ново позориште,
Веће од старог.
У библиотеци, они каче твоја два шешира
А машина за кафу и даље прави кафу (када има струје)
И људи је још увек пију.
Један пар се први пут пољубио поред Језуитске баште и
Направљен је паркинг на месту где је зграда пала пре неку годину
Помислио би да ће град бити мањи од како си га напустио али
Све је исто, наново, исто
А можда чак
И превише.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари