понедељак, 18. нов 2024, 22:30
Имагинарни пејзажи
Преслушавамо албум „Space as Instrument” (Простор као инструмент) француске електроакустичне уметнице Фелисије Аткинсон, који је објављен 25. октобра за лејбл Shelter Press.
Композиције су резултат су процеса контемплације о животу и природи, као и космосу у којем се налази наша мала планета. Како каже Фелисија Аткинсон, она се обратила оном тренутку у којем се сво пространство унутрашњег живота спаја са пространством онога што нас окружује, стварајући осећање зачуђености и радозналости. Нумере које ћете чути дочаравају отварање наше перцпеције према ономе што превазилази нашу могућност спознаје и што је тешко исказати, а везано је за потпуну отвореност према свету који нас окружује и чији смо тек делић.
Саме нумере су настале, наизглед, једноставно. Аткинсонова је уз помоћ свог телефона стављеног на или иза клавира, снимала не само елиптичне клавирске деонице, већ и простор собе у којој се све дешавало. Због тога је ове сесије називала ’састанцима’, а поред њих је у нумере уврстила и интимне теренске снимке природе, покрета, своје поетске текстове и повремене електронске апстракције. Иако су сви ови елементи познати и често коришћени у савременој електронској експерименталној музици, Аткинсонова успева да створи енигматичне соничне пејзажи, измештене и удаљене, а каткад и неочекиване.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари