Читај ми!

Уметност интерпретације – Кент Нагано

Слушаћете симфонијске поеме Милија Балакирјева и Рихарда Штрауса у тумачењу овог диригента.

Као изданак јапанске породице која се две генерације раније преселила у Сједињене Америчке Државе, Нагано је на Универзитету у Калифорнији у Санта Крузу завршио студије социологије и музике, да би потом наставио усавршавање у Сан Франциску и Паризу. Диригентску каријеру започео је у Америци, радећи као оперски диригент у Бостону, а потом и диригент Симфонијског оркестра из овог града. Међународну репутацију стекао је као музички директор институција као што су Национална опера у Лиону, Хале оркестар, Немачки симфонијски оркестар из Берлина, Опера из Лос Анђелеса и Симфонијски оркестар из Монтреала.

Нагано је познат по склоности да на репертоар ставља мало позната или ређе извођена дела, посебно савремених аутора, као и по посвећеним интерпретацијама класичних и модерних дела. Крајем седамдесетих година, био је један од највећих промотера музике Оливјеа Месијана, са којим је и сарађивао током завршних фаза композиторовог рада на опери Свети Фрања Асишки. Осамдесетих се посветио извођењу симфонијске музике утицајног америчког рок, поп и џез уметника Френка Запе, што је допринело Нагановом експонирању на широј уметничкој сцени. Његови излети у свет популарне музике настављени су и деведесетих година, када је на Фестивалу у Вербијеу сарађивао са исландском уметницом Бјорк на Шенберговом Пјероу месечару. Ипак, централно место на његовом репертоару заузимају класична симфонијска остварења, укључујући музику Малера, Брункера, Бетовена, Шенберга, као и опере Офенбаха, Прокофјева, Берлиоза, Стравинског, Штрауса, Масне, те савремених аутора – Каје Сариахо и Џона Адамса.

Од 2012. године Кент Нагано се налази на позицији Музичког директора Хамбуршке државне опере, а овај ангжаман се завршава идуће године.

Извођачки стил овог диригента красе прецизни гестови којима успева да оркестру пренесе све нијансе и динамичке промене, стриктно се придржавајући инструкција композитора. Кад год је то могуће, он инсистира на колаборативном раду са ауторима, сматрајући такав приступ најинспиративнијим. Нагано као један од најважнијих аспеката интерпретације истиче тонску боју, са којом успева да пренесе емоције, створи атмосферу и дефинише одређени музички стил.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи