Лака зарада – препродаја бесплатних узорака са Сајма намештаја у Милану
Управо завршена најпознатија недеља дизајна на свету, Салоне дел мобиле у Милану, остаће запамћена не само по километарским редовима у којима су туристи и Италијани чекали не би ли видели најновије понуде из света дизајна, већ и по томе што су модне и дизајнерске куће, као и увек, онима који су били најстрпљивији, поклањале многобројне гeџете. Новитет је у томе што су многи те сувенире касније нудили онлајн не би ли их продали по високим ценама.
Многе посетиоце Миланског сајма намештаја (Salone del Mobile) мање су занимале понуде дизајнера, а много више бесплатни сувенири, од малих парфема, осликаних разгледница, тзв. тоте торби, свећа и букета цвећа.
Градом су се кретали људи са пуним кесама који су стајали у редовима са надом да ће баш ту добити неки интересантан сувенир. А онда га продати.
Неки од сувенира који су се посебно допали посетиоцима су USB марке Лоро Пјана, огрлице од коже и перли марке Диморемилано, као и стилизоване књиге „Ферарија“, но на првом месту је свакако хоклица познате модне групе Етро коју су посетиоци могли да добију након посете изложбе "5 Threads, 40 years".
Хоклицу су многи потом понудили на сајтовима за онлајн продају и то по цени од чак 700 евра (цене се крећу од 300 до 700 евра онлајн).
Не би ли добили ове сувенире, посетиоци Салона Фуори (Fuori Salone), једне врсте сајма намештаја на отвореном – „колатералног догађаја“ правог сајма који се одржава у читавом граду, стајали би у реду од пет ујутру. Уколико не би више било доступних сувенира за тај дан, враћали би се наредног дана.
У овом случају стрпљење се исплатило те је уложено време уродило плодом, то јест зарадом захваљујући сајтовима попут Vinted или Ибеј.
Италијански медији описали су овај феномен као нови тренд „лаке зараде“ за време Миланске недеље дизајна јер се више исплати стајати у реду један дан, него бити на послу те је то постао колатерални бизнис овогодишњег Сајма намештаја у Милану.
Коментари