Читај ми!

Спектакл креативности, гламура и зараде - завршена је миланска недеља моде

Миланска недеља моде, јесен зима 2025-2026, је завршена, а Милано је поред модних догађаја испратио и многобројна дешавања и ван модних писта.

У оквиру Недеље моде у Милану је одржано 56 ревија, 65 презентација и других дешавања. Догађај је обележило представљање нових лица, растанак "Сабато де Сарно" од "Гучија" као и 100.рођендан модне куће "Фенди".

На недељи моде поред манекенки које су се могле видети у превозу или у црним аутомобилима са шофером, било је доста познатих из света манекенства, а нису изостале ни светске звезде које су седеле у првим редовима, попут Шерон Стоун и Саре Џесике Паркер, као и Јаника Синера. Недељу моде посетио је и и велики број италијанских глумаца, особа из света шоу бизниса.

"Постоји групација људи која иде на модне ревије,то купци,новинари, али је доста и посетилаца модних догађаја, шоурумова и модних продавница. Све то у Милану ствара добру атмосферу.Бавим се фотошутингом и то захтева доста посла, пресвлачења, шминкање, тражења занимљивих углова, светла", рекао је Лука Бесан, модни асистент.

"Највише волим ову атмосферу све је живо,разна дешавања су по граду, никад не знаш из ког угла ће неко да излети,на какав догађај ћеш да налетиш, на какву журку, промоције, познате личности и баш ми се јако допада", рекла је Мања Петровић, менаџер друштвених мрежа.

Бројеви јасно показују да је миланска недеља моде спектакл креативности, али и важан догађај који доноси зараду локалној економији. Луксузни хотели су распродати као и луксузни ресторани, а бренд Мејд ин Итали је показао да је и даље, један од најпожељнијих на свету. Недеља моде у Милану донела је зараду од 185 милиона евра, што је знатно више него прошле године.

Ова цифра је по Конфедерацији трговаца, туристичких радника и услужних делатности из Милана, Монце и Бријанце већа за 2,3 одсто у односу на 2024. годину.

Посетиоци су потрошили 3,1 одсто. више него прошле године и то највише на шопинг, 85 милиона, за ноћење и храну 72 милиона и транспорт, скоро 28 милиона доказавши да мода није само стил, изглед већ и индустрија, економија и тржиште рада.

Барбара Мацали која је саветник за туризам, маркетинг и моду региона Ломбардије изјавила је да сам Милано вреди као 11 хиљада компанија које производе 15,6 одсто од укупне вредности читаве италијанске моде.

"Миланска недеља моде је изузетно важанан догађај, то историја моде. Присуствовала сам многим презентацијама на овој недељи моде и знам да становници града гледају да побегну јер је све хаотично, али је у реду да тако буде јер сви из тог сектора желе да буду део недеље моде која је тако важна на свету", рекла је Бали Лавал, модел.

Недеља моде у Милану се протеже на цео производни ланац везан за ту индустрију: Од занатских радионица које праве одећу до логистичких компанија које гарантују глобалну дистрибуцију одевних предмета. У ери у којој се динамика потрошње мења, а пажња се све више посвећује одрживости и етичкој производњи, модни сектор се суочава са изазовом комбиновања ексклузивности и одговорности.

Миланска недеља моде се не ограничава само на диктирање трендова, већ представља базу за италијанско тржиште луксуза и извоза. Са трговинским билансом који наставља да бележи позитиван тренд и растућом просечном потрошњом по посетиоцу, Милано се потврђује као европска престоница моде и послова који су уско са њом повезани а мода нешто у шта и даље треба улагати.

уторак, 04. март 2025.
9° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса