Coca-Cola и Бамби: Одрживост као покретач позитивних промена у заједници
Компаније Coca-Cola HBC Србија и Бамби представиле су Извештај о одрживом пословању за 2022. годину, под називом ,,Одрживост – снага која покреће заједничке промене’’. Ово је јубиларни, десети по реду Извештај компаније Coca-Cola HBC Србија, а трећи којим су обухваћени и подаци компаније Бамби.
У свету све већих еколошких и друштвених изазова, компаније Coca-Cola HBC Србија и Бамби настављају посвећено да брину о запосленима и партнерима, заштити животне средине и утицају који остварују на заједнице, транспарентно комуницирајући остварене резултате.
Захваљујући примени иновативних мера и технологија, компаније су оствариле напредак у кључним индикаторима. Обе компаније значајно су смањиле потрошњу воде:Coca-Cola HBC Србија изузетних 54 одсто по литру произведеног пића у последњих 15 година, док је компанија Бамби за десет година направила смањење од 48 процената по тони производа.
Компаније користе електричну енергију добијену из обновљивих извора, а потрошња енергије по литру произведеног пића у 15 година у Coca-Cola HBC Србија смањена је чак 59 одсто. Значајан успех компаније Бамби је да се 98 посто отпада који се генерише на локацији фабрике се збрињава кроз различите видове третмана, док компанија Coca-Cola HBC Србија рециклира или на други начин поново употребљава 99 процената отпада који настаје у фабрикама.
Сва паковања производа ове две компаније су рециклабилна, што значи да их је могуће рециклирати. Компанија Coca-Cola HBC Србија у прошлој години применила је две нове иновације на паковањима, КеелЦлип картонски поклопац за груписане лименке, као и причвршћене чепове, како би смањила потрошњу пластике и омогућила сакупљање и рециклажу целог паковања.
„У протеклој деценији смо храбро крочили путем одрживости, на којем постижемо значајан напредак у кључним параметрима, као што су уштеда воде, енергије, смањење емисије CO2. Ипак, у одрживости видимо више од тога, видимо снагу која „откључава“ потенцијал наших људи. Као појединци и колектив, растемо на овом путу, али подржавамо и људе изван наше организације да расту. Поносан сам на наше пројекте за младе, Coke Summershil и Подршка младима, као и програм доделе 25 стипендија најбољим студентима из целе Србије. Уз снажна партнерства, настављамо путем одрживости, заједно креирајући свет које ће будуће генерације с поносом наследити”, поручио је Светослав Атанасов, генерални директор Coca-Cola HBC Србија и Црна Гора и додао да је компанија у 2022. години отворила нову пунионицу у општини Кучево, што је инвестиција вредна пет милиона евра, уз 50 нових радних места.
За компанију Бамби, 2022. година је такође била успешна.
„Као лидер у кондиторској индустрији снажно смо посвећени остваривању позитивног утицаја на локалну заједницу у којој послујемо. Желео бих да истакнем две највеће инвестиције током претходне године - отварање Центра за истраживање и развој, лабораторије знања у коју смо уложили 2.3 милиона евра, док је друга важна инвестиција отварање рециклажног острва, величине 500 м2, на коме је могуће прикупити 30 различитих врста отпадних материјала који се генеришу у нашој фабрици. У години за нама пажљиво смо пратили навике потрошача и додатно развили наш вегански портфолио,здравије опције и по први пут лансирали производ без глутена" рекао је на представљању Извештаја Огњен Лазић, директор маркетинга и Commex-а компаније Бамби.
Поред бројних пројеката и иницијатива, у 2022. години компаније су уложиле 340.000 евра у локалне заједнице и донирале преко 200.000 литара и 16 тона производа. Заједно, Coca-Cola HBC Србија и Бамби тим броји 1.763 запослена, који су у 2022. години 1.500 сати у току радног времена посветили волонтирању.
Успех импресивног портфолија од чак 55 брендова ослоњен је у првом реду на највише стандарде у квалитету производа. Компаније сарађују са преко 38,5 хиљада купаца, као и бројним домаћим добављачима, на које троше већину буџета за набавке: Coca-Cola HBC Србија 81 одсто буџета усмерава домаћим добављачима, а Бамби 76 одсто.
Компаније су и ове године организовале Sustainbility forum, који је окупио партнере око теме одрживости. Кроз јединствену креативну радионицу Design Sprint, представници различитих сектора су разменили мишљења и идеје о одрживом пословању у наредној деценији. Ова радионица је окупила представнике компанија, државних институција, медија и цивилног сектора.
Извештај о одрживом пословању усклађен је, као и до сада, са захтевима најзаступљеније светске методологије у тој области – Global Reporting Initiative (GRI) и испуњава високе захтеве Глобалног договора Уједињених нација који се односе на Извештај о напретку.
Извештају можете приступити на линку овде.
Коментари