Вештачка интелигенција донеће суштинске промене у образовању
Један од најважнијих задатака друштва је припремити нове генерације за изазове који нас очекују. На који начин је вештачка интелигенција већ сада трансформисала образовање и како прилагодити образовни систем променама које доносе нове технологије?
„Још нисмо свесни колике ће суштинске промене вештачка интелигенција донети у образовању, односно методама рада, организацији наставе и вредновању знања ученика“, наводи проф. др Данимир Мандић, декан Факултета за образовање учитеља и васпитача.
Према његовим речима, са огромним технолошким напретком, свет се тренутно налази у фази вештачке неуроинтелигенције која обавља једну врсту задатака, иде се ка општој вештачкој интелигенцији која ће обављати све задатке као човек, а онда и у фазу суперинтелигенције где ћемо морати да дефинишемо етичка правила и принципе коришћења ВИ.
„У сарадњи са врхунским научним институцијама наша истраживања показала су да ће у будућности наставник све мање предавати на класичан начин – да даје готова знања – већ ће све више ученици самостално и истраживачки да долазе до информација, а наставник ће више да се бави развојем креативних потенцијала и критичког мишљења ученика“, објашњава проф. др Мандић.
Додаје и да је веома важно што ће вештачка интелигенција на неки начин растеретити предаваче, па ће моћи да се више посвете васпитном аспекту школовања и развијању вредносних ставова и карактерних особина ученика.
„Ми смо пре неки дан представили први интерактивни аватар направљен код нас и налази се на сајту Центра за роботику и вештачку интелигенцију, који може да одговара на сва питања која интересују ученике“, каже декан Факултета за образовање учитеља и васпитача.
Коментари