Најскупљи аутомобили, јахте и накит најбоље се продају у Кини
Кина је постала највеће тржиште луксузних производа. Судећи по истраживању консултантске куће „Бејн“ тако ће остати и наредних година. Најпознатији светски брендови се утркују ко ће пре да у овој земљи отвори производни погон или продајно место. Како и не би када Кина има најбржи пораст броја милионера и милијардера.
Најскупљи аутомобили, јахте, сатови и накит најбоље се продају у Кини – 2012. године становници ове азијске земље купили су луксузне робе у вредности од 53 милијарде евра, што је била четвртина светске потрошње, а до 2025. учествоваће са једном половином у глобалној куповини скупоцених производа, наводи се у најновијој студији консултантске куће „Баин“.
Либерализација привреде, реформе, стране инвестиције и снажан економски раст, од скоро осам одсто годишње, претворили су Кину у суперсилу.
У земљи тренутно живи око 200 милијардера и више од милион и по милионера. Број ових последњих годишње се повећава за 40.000. Импресиван је и раст средње класе у коју спадају породице с годишњим приходом од 9.000 до 24.000 долара, а која деведесетих није ни постојала.
Према проценама стручњака, до 2022. године, 630 милиона Кинеза или 45 одсто укупног броја становника, припадаће средњој класи. Овакав драматичан раст стандарда претворио је Кину у најперспективније тржиште за луксузне производе.
Новонастали богаташи и брзо растућа средња класа, свој успех и статус желе да покажу, што је створило огроман потенцијал за светске луксузне брендове.
Према подацима консултантске куће „Бејн компани“, кинеско тржиште луксузних производа, од 2010. године расло је по стопи и до 30 одсто годишње.
Купци луксузних производа у овој земљи млађи су од оних на западу. Док су старији Кинези, због живота у сиромаштву, навикли на штедњу, главни покретачи кинеског тржишта луксуза су генерације рођене после седамдесетих година.
У почетку су сви брендови добро пролазили, али сада долази до раслојавања тржишта, односно неки постају недовољно атрактивни како њихова доступност расте. Због тога се најбогатији купци окрећу ексклузивнијим производима или онима изграђеним по наруџби.
Осим тога, Кинези луксузне производе све више купују у иностранству, што успорава раст на домаћем тржишту. Ипак, стручњаци очекују да ће кинеско тржиште луксузних производа и даље бити најперспективније на свету због изузетно брзог раста стандарда становништва.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар