Научници открили гене који утичу на почетак пубертета

Научници су идентификовали шест гена за које кажу да „одлучујуће" утичу на време почетка пубертета, као и до сада непознате варијетете ових гена.

Научници открили гене који утичу на почетак пубертета Научници открили гене који утичу на почетак пубертета

Истраживачи са Универзитета Кембриџ проучавали су ДНК око 800.000 жена из Европе, Северне Америке, Кине, Јапана и Кореје.

Универзитет је у понедељак објавио детаље студије, коју је подржао Савет за медицинска истраживања.

Водећи истраживач студије др Кетрин Кентистоу рекла је да су гени откривени код девојчица, али да су често имали „исти утицај“ на време почетка пубертета код дечака.

„Варијанте“

Међународни тим, предвођен истраживачима из Јединице за епидемиологију Савета за медицинска истраживања (МРЦ) на Универзитету Кембриџ, спровео је највећу студију те врсте, саопштио је универзитет.

Студија је објављена у научном часопису Нејчер генетикс.

„Истраживачи су пронашли више од хиљаду варијанти – малих промена у ДНК – које утичу на време појаве прве менструације“, наводи се у саопштењу универзитета.

„Око 600 ових варијанти примећено је први пут.“

Др Кентистоу, водећи истраживач студије, додала је: „Ово је први пут да смо уопште могли да анализирамо ретке генетске варијанте на овом нивоу.“

„Идентификовали смо шест гена који дубоко утичу на време почетка пубертета. Иако су ови гени откривени код девојчица, они често имају исти утицај на време пубертета и код дечака."

Гојазност

Научници укључени у студију рекли су да постоји веза између раног пубертета и повећања телесне тежине.

„Многи гени које смо открили утичу на рани пубертет тако што прво убрзавају дебљање код новорођенчади и мале деце“, рекао је професор Џон Пери.

„Ово онда може довести до потенцијално озбиљних здравствених проблема у каснијем животу, јер ранији пубертет доводи до веће стопе прекомерне тежине и гојазности у одраслом добу."

'Генетски резултат'

Универзитет је у свом саопштењу навео да је старост у којој девојчице улазе у пубертет и почињу да добијају менструацију обично између 10. и 15. године.

„То је све раније и раније последњих деценија“, наводи се у саопштењу.

„Разлози за то нису у потпуности истражени.“

„Рани пубертет је повезан са повећаним ризиком од бројних болести у каснијем животу, укључујући дијабетес типа два, кардиоваскуларне болести и одређене врсте рака.“

„Каснији пубертет, с друге стране, повезан је са много бољим здравственим стањем у одраслом добу и дужим животним веком."

Истраживачи су генерисали „генетски резултат" којим може да се предвиди да ли ће девојчица достићи пубертет веома рано или веома касно, стоји у саопштењу универзитета.

среда, 03. јул 2024.

Zelja za lepotom
Bravo
Miss
Treba li zabraniti lepotu?