петак, 17.08.2018, 11:52 -> 12:05
Извор: Танјуг
Песме Арете Френклин храна за душу
Чини ми се да су њене песме одувек биле ту, да су створене да би остале део наше животне матрице и да би храниле наше душе, рекао је за Танјуг Иван Илић, диригент Биг Бенда РТС-а, поводом смрти америчке соул диве Арете Френклин.
Илић напомиње да је Арета Френклин попут свих великих интерпретатора откривала своје слабости, стрепње, несигурности, у којима смо се препознавали и певали с њом.
„Она је певала за нас и показивала нам како смо пред богом и у љубави сви исто мали и велики, свевремени... Арета је певала госпел, соул, џез и блуз. Тај блуз не представља идеју о музичком правцу, већ идеју да су музика и реч њених песама саставни део живота који нас окружује“, каже Илић.
Говорећи о социјалним околностима у којима је стасавала Арета Френклин, Илић напомиње да су корени афро-америчке културе истински везани за афрички континент.
У Африци, у локалној традицији, налазимо да не постоји издвојени термин за појам музике. Она потпада под свеукупни термин „нгома“ или у нешто ширем смислу „сикиа“, који подразумева холистичко схватање животног окружења кроз значење „бубањ, плес, светковина...“.
Из таквог духовног миљеа долази Арета, која одраста у цркви, на проповедима свога оца, баптистичког свештеника, Си-Ел (Кларенса ЛаВона) Френклина, уз кога прави и прве музичке кораке, објашњава Илић.
Истиче да је кроз њихову кућу пролазила плејада значајних људи тога времена, музичара, госпел певача, уметника и бораца за људска права.
„Чести гост је била и краљица госпел музике, Махалија Џексон, која је несумњиво утицала на младу Арету, која своје музичке успехе остварује са само 14 година, снимајући први албум духовне музике“, наводи Илић.
Цењени композитор и диригент подсећа да Арета од 1961. године гради своју „световну“ каријеру певачице, композитора и песмотворца која је води кроз велики број незаборавних интерпретација, албума, сарадњи, наступа и музичких трансформација, као и бројних награда од којих су свакако најпрестижње 18 популарних Гремија.
Уведена је као први женски извођач у Кућу славних рокенрола, и припада најужем кругу извођача који су пласирали преко 100 синглова на Билбордову листу.
„Већ крајем 60-их добија титулу 'Краљице соула', и заувек је несумњиво задржава. Велики уметници никад не умиру, они заувек живе у својим делима која су оставили у аманет читавом човечанству. У та дела су уткали своју душу, живот, пажњу, љубав и повезали нас најтананијим струнама постојања, а сваким тоном свога гласа је то радила Арета Френклин“, закључио је Илић.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар