Преко Србије и Балкана до звезда

Јапанску певачицу Канон Мизуно необичан сплет догађаја је убедио да у Србији, и шире на Балкану, потражи прилику за градњу сопствене соло каријере.

Kанон Мизуно је 35-годишња Јапанка која своју музичку каријеру жели да изгради кроз наступе у Србији и другим балканским земљама.

Та школована певачица пореклом из околине Токија највећи део својег досадашњег музичког живота провела је наступајући у захтевним мјузиклима, али се пре две године запутила у тешку мисију изградње сопствене соло каријере у свету попа.

Последњих деценија поп сценом у Јапану доминирају женске групе састављене од изразито младих девојака које каријеру почињу у раним тинејџерским годинама, као и неколико поп дива које наступају соло, а којима су велике музичке куће своје огромне људске и материјалне ресурсе – продуценте, композиторе, студије и капитал за рекламу – ставиле на располагање када су ове још биле у средњошколском узрасту.

Зато зрелије певачице у Јапану, поготово оне попут Канон, којима је стало до тога да не буду прости имитатори ритма и звука који је у том тренутку у моди, имају пред собом сизифовски посао да превладају уврежено мишљење и устаљене моделе рада како би оствариле своје снове и нашле сопствену нишу на врло конкурентном музичком тржишту.

Понекад, за њих пут ка успеху у домовини води обилазном путањом - преко иностранства. За Канон, преко Србије.

Она је у протекле две године наступала у Београду у Дому омладине на манифестацијама „Јапанизам“ и „Ћибикон“, које међу нашим љубитељима јапанске масовне културе већ важе за култне догађаје и привлаче више хиљада посетилаца.

На те две вишедневне феште, које су нарочито познате по такмичењу косплејера (тамичара у костимима својих хероја из света видео-игара, аниме цртаних филмова...), Канон је нашу публику импресионирала извођењем туђих и сопствених поп песама, а сјајна реакција пуног Дома омладине, обезбедила јој је нов позив и учврстила је у уверењу да популарна јапанска остварења могу имати прођу на Балкану упркос језичкој баријери и осетним културним разликама.

Више од песме

Доказивање у иностранству и прикупљање личног искуства корисног за соло каријеру нису њени једини мотиви. „У балканским земљама које сам до сада посетила, Србији и Румунији, постоји велико интересовање за Јапан, али људи из економских разлога нису у могућности да путују у Јапан. Са друге стране, у Јапану многи ни не знају за те далеке али пријатељске земље, а камоли колико је Јапан у њима омиљен. Зато имам жељу да допринесем упознавању и зближавању Јапана и тих земаља и ширењу јапанске културе у иностранству. Односно, желим да одиграм улогу живог моста између култура“, објаснила нам је у Токију јапанска уметница, која се ових дана припрема за ново гостовање на „Јапанизму“, који је заказан за четврту недељу јуна.

Њено настојање да српској и балканској публици пружи прилику да се упозна не само са новом јапанском поп музиком, већ и другим, традиционалнијим елементима јапанске културе, било је видно у њеним прошлим наступима у Београду – Канон је савремене јапанске хитове изводила обучена у традиционални кимоно како би гостима у Дому омладине и визуелно дочарала Јапан, а прошле године одржала је и предавање о чувеној јапанској музичкој трупи „Такаразука“, која има стогодишњу традицију у извођењу мјузикала и у којој све мушке улоге играју жене.

Канон истиче да је директна, жива интеракција и даље неизоставна када је у питању упознавање и уживање у страној култури упркос томе што је данас путем интернета и друштвених медија могуће доћи у додир са страним уметничким формама више него раније.

„Желим да људи у иностранству осете живи Јапан, па зато намеравам да и убудуће наставим да долазим и певам на Балкану. Ове године, поред Србије, наступаћу и у Румунији, Мађарској и Словенији“, каже она и додаје да би волела да у потпише уговор са неком од наших музичких кућа, како би досадашњим наступима на фестивалима јапанске културе могла да придода и солистичке концерте у Србији и региону и тако оствари резултате који би могли да јој касније омогуће да привуче пажњу јапанских продуцената.

Глобализација Србије – када српска планина глуми јапанску у америчком филму

Канон је упознала Србију на врло необичан начин. Она се одазвала на позив упућен Јапанцима који живе у Европи или се налазе на пропутовању кроз континент да наступе у споредним улогама у америчком хорор филму Шума, редитеља Џејсона Зејде, који је сниман на нашој планини Тари 2015. године.

Тај филм, пуштен у биоскопе почетком 2016, за позорницу има Јапан и говори о Американки која настоји да одгонетне тајну нестанка своје сестре близнакиње у Земљи излазећег Сунца. Њу током трагања у Јапану прогоне душе људи који су извршили самоубиство у шуми Аокигахара Ђукаи, која се простире у подножју највише јапанске планине Фуџи и која је у тој далекоисточној земљи већ деценијама позната као стециште оних који желе да окончају сопствени живот.

Пошто је снимање у поменутој јапанској шуми забрањено, због бојазни да би њено помињање, нарочито у контексту смрти, могло да охрабри потенцијалне самоубице, филмски продуценти су били принуђени да потраже локацију која би могла да одмени вулканског горостаса Фуџи и шуму у његовом подножју. Са обзиром на то да су трошкови продукције у Србији мали, они су се одлучили да, за снимање свог нискобуџетног остварења, јапанске и америчке глумце и статисте окупе управо у нашој земљи.

За Канон, која се тако обрела у малој улози духа преминуле жене у себи непознатој земљи, први утисци о Србији нису били добри, јер ју је са Сурчинског аеродрома у центар престонице превезао нерегистровани таксиста, који јој је вожњу наплатио четири пута више од праве цене.

Међутим, предусретљивост особља хотела у којем је одседала и полиције, као и каснија интеракција са нашим грађанима и лепоте шума у подножју Таре, убедили су је да настави да долази у Србију, поготово што јој се указала прилика да наступа на добро посећеним догађајима усмереним на промоцију јапанске културе у Србији – „Јапанизму“ и „Ћибикону“.

„Била сам у пуно земаља, не само европских, и по мом мишљењу Србија је јако пријатна за боравак. Кад год ми је затребала помоћ, сви су остављали то што су у том тренутку радили и из све снаге се трудили да ми помогну. Зато је мој утисак да је Србија земља пријемчивих људи који су увек спремни да помогну онима који су у невољи.“

Судећи по примеру Канон Мизуно, али и неколико младих јапанских фудбалера и тенисера који последњих година посећују нашу земљу да би стицали искуства у својим областима, чини се и да је Србија и земља која се све више укључује у процес глобализације, не само као пошиљалац, већ и као прималац страних кадрова.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 16. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње