Како саветници за заштиту права пацијената раде за грађане
Ако сматрате да вам је ускраћено или повређено неко право у области здравствене заштите или су вам потребни савет и информација, требало би да у свом граду можете да се обратите саветнику за заштиту права пацијената. Јер по Закону, градске власти дужне су да га обезбеде. Колико су саветници приступачни грађанима, где можемо да их пронађемо, како могу да помогну када имамо проблем у дому здравља, болници или некој другој здравственој установи.
Прошле године стигло је око 270 приговора пацијената, а близу 3.200 тражило је савет, информацију или да им помогнете да реше проблем са здравственом установом који имају, а без подношења приговора. На што се пацијенти најчешће жале? Чиме су незадовољни?
„Најчешћи разлози обраћања су квалитет комуникације, односно примедбе на нељубазност, квалитет лечења, недовољна информисаност и дужина чекања на заказивање специјалистичких прегледа“, рекао је Младен Белојевић.
Код којих специјалиста се најдуже чека на преглед?
„Утисак је да се пацијенти највише обраћају примедбама који се односе на недостатак лекара физикалне медицине, опште праксе и офталмолога“,напомиње саговорник.
Грађани некада месецима не могу да дођу до одређених специјалиста и доктор опште праксе нам и покаже да у систему нема слободних термина или нам каже да дођемо други пут да видимо да ли ће бити отворени термини, или нас пошаље са папирним упутом без термина код специјалисте. Сестре углавном то на шалтеру не прихвате и враћају нас код лекара опште праксе. По прописима, у ком року, је специјалиста код кога смо послати дужан да нас прегледа без обзира да ли смо дошли без термина или са термином.
„Уколико се ради о упуту са термином и првом специјалистичком прегледу лекар специјалиста је у обавези да даје интерне упуте у оквиру тог првог прегледа када треба да се успостави дијагноза, а у оквиру важећег упута о шест месеци као и да заказује интерним упутима све дијагностичке процедуре који су потребне за успостављање дијагнозе.
Када се ради о упуту без термина здравствена установа је у обавези да таквом пацијенту са тим упутом пружи здравствену заштиту без обзира да ли у питању специјалистичко-консултативни преглед или дијагностички прегледи", истиче Белојевић.
У ком року треба да нам се пружи преглед?
„Преглед треба пружити одмах, а уколико то није могуће, онда у року од 30 дана. У колико и то није у могућности на обрасцу П3 потребно је да се изда потврда“, рекао је саговорник.
Како саговорник истиче саветник за заштиту пацијената седи у Тиршовој број 1 са радним временом од 07.30 до 15.30. часова. Пацијенти се примају без заказивања, а могу се обратити и телефоном 011/3605634 или на мејл адресу savetnik.pacijenata@beograd.gov.rs.
Коментари