Следеће године стижу кинеске "кртице" - до краја 2026. почиње копање на метро Линији 1
Машине за копање тунела за метро у Београду, такозване "кртице" - две ТБМ машине биће испоручене Србији у другој половини следеће године. Представници компаније "Београдски метро и воз", обишли су кинеску "Корпорацију за тешку индустрију железничке градње" где се тренутно производе те машине.
Машине за бушење тунела за београдски метро производе се и склапају у кинеском граду Чангша. Како најављују из ЈКП "Београдски метро и воз", почетак копања тунела очекује се крајем 2026. године.
"Машина коју ћемо користити производи се у складу са нашим техничким захтевима, хидролошким и геолошким условима самог терена. Након што сви делови машине буду произведени и атестирани, као и после фабричких тестирања, машине ће половином следеће године пловним и друмским саобраћајем стићи до Србије, њеног крајњег одредишта - градилишта београдског метроа. Од тренутка када машине стигну на градилиште до првог лансирања потребно је око 2-3 месеца", објашњава руководилац пројекта изградње Метроа Линије 1 Хан Ђипинг.
"Сада смо у једној фази која је врло важна по питању самих пројеката и прибављању дозвола и наравно припремању све оне опреме која је неопходна да почне копање тунела. Ми ћемо у првој фази изградње београдског метроа копати 11 километара подземног тунела, иначе сама деоница прве фазе је 15 километара са 15 станица. Она подразумева 11 километара подземног копања, имамо надземних два километра и катен кавер деоницу од два километра", наводи Андреја Младеновић, в.д. директора ЈКП "Београдски метро и воз".
ТБМ машине за бушење тунела специфичне су због баланса притиска земље, дуге су 130 метара, од чега је резна глава дуга 12.3 метра. Једна кртица тешка је чак 1.700 тона.
"CRCHI је компанија која је произвела више од 1700 ТБМ машина до сада. Ти ТБМ-ови су распрострањени готово на свим континентима у свету и ископали су више од 6.000 километара тунела. То су заиста сјајни подаци и велике цифре и веома нам је драго што можемо са оваком компанијом да сарађујемо", истиче Младеновић.
"Пауер Чајна" главни је извођач радова на изградњи Линије 1 београдског метроа која тренутно на територији Републике Кине ТБМ машинама рудари 260 километара тунела.
Коментари