Читај ми!

Кока-кола ХБЦ Србија и Бамби представили Извештај о одрживом пословању

Компаније Кока-кола ХБЦ Србија и Бамби представиле су Извештај о одрживом пословању, сумирајући 2024. годину у којој су стабилност, агилност и стратешка партнерства били кључни за даљи, одрживи раст обеју компанија и додатну посвећеност у стварању позитивног утицаја у заједници и животној средини.

Извештај, који Кока-кола ХБЦ Србија представља 12. пут по реду, а пети откако је и компанија Бамби део Кока-кола ХБЦ система, показује наставак унапређења одрживости кроз мерљиве резултате у 2024. години - Кока-кола ХБЦ Србија смањила је емисије угљен-диоксида за 76,2% у Опсегу 1 и Опсегу 2 у односу на базну 2017. годину.

У периоду од 2007. до 2024. Кока-кола ХБЦ Србија смањила је и потрошњу воде по литри произведеног пића за 55%, док је Бамби остварио смањење потрошње воде за 26,64% у односу на претходну, 2023. годину. Пунионица Кока-кола ХБЦ Србија у Београду постала је „Zero Waste”, са 100% отпада који се рециклира или на други начин прерађује, док је Бамби остварио стопу од 99,7%.

Компанија Кока-кола ХБЦ Србија током 2024. реализовала је низ инвестиција у производне процесе, оптимизацију и дигитализацију пословања од око 36 милиона евра, с циљем улагања у одрживи раст и отварања нових прилика за ширење пословања.

„Поред одличних резултата које постижемо у производњи и на тржишту, транспарентност у извештавању о свим аспектима пословања је оно што одликује наш бизнис. Резултати који показују наш напредак на путу ка достизању нето нултих емисија, на које смо се на нивоу Кока-кола ХБЦ Групе обавезали до 2040. године, говоре о нашој посвећености у пословању које нам обезбеђује стабилан и одржив раст. У 2024. години лансирали смо нову SmartCan производну линију и започели изградњу најсавременијег складишног простора у оквиру наше пословне јединице, с једнаком посвећеношћу улажемо у заједницу и у развој наших људи јер су ови резултати последица напретка и заједничког рада наших запослених, партнера, купаца и добављача са којима сарађујемо на свакодневном нивоу“, изјавио је Саша Марковић, генерални директор компаније Кока-кола ХБЦ Србија.

„Када говоримо о одрживости, често мислимо на стратегије и бројеве. За нас у Бамбију, одрживост је пре свега одговорност. У години која је била све само не уобичајена, остали смо верни тој одговорности. Нико од запослених није остао без посла, бенефита или сигурности. Истовремено, донирали смо више него икада – готово 40 тона производа, првенствено најмлађима, а волонтерски ангажман запослених утростручен је у односу на претходну годину. Верујемо да се права снага компаније огледа у њеној способности да брине о људима, заједници и вредностима које дели. И управо тај дух заједништва и посвећености води нас кроз све изазове ка одрживој и снажнијој будућности“, изјавио је Драган Стајковић, генерални директор компаније Бамби.

Брига о запосленима и улагање у њихов професионални развој остали су један од главних приоритета за обе компаније, а током 2024. године компаније Кока-кола ХБЦ Србија и Бамби укупно су имале 1.828 запослених.

Компаније су и у 2024. наставиле са снажном подршком заједници - заједнички су уложиле више од 200 хиљада евра кроз различита спонзорства и донације и донирале више од 200 хиљада литара пића и 40 тона производа. Кроз волонтерски рад, заједници је донирано 2.589 сати, чак 558 сати више у односу на претходну, 2023. годину.

Подаци из Извештаја показују да су обе компаније претежно сарађивале са локалним добављачима. Њихов удео у укупном буџету набавке у компанији Кока-кола ХБЦ Србија достиже 83%, док су Бамби локални добављачи снабдевали са 77,56%.

Када је реч о тржишту, настављене су иновације у складу са потребама савремених потрошача. Јединствени, 24/7 портфолио компаније Кока-кола ХБЦ Србија обогаћен је новим производима као што је Кока-кола Чери, затим са мање или без шећера и мањим паковањима, а представљени су и практични, висококвалитетни коктели и премиум пре-миxед пића Jack&Coke и Bacardi&Coke, из категорије алцохол реадy-то-дринк.

Иако је услед великог пожара у фабричким постројењима компаније Бамби током прошле године привремено уследила несташица Плазме на тржишту, током 2024. године иновације су обогатиле и прошириле понуду из свих категорија портфолија, па је Плазма Мини Мини постала најпродаванији производ у категорији тврдог кекса.

Извештај о одрживом пословању усклађен је са захтевима најзаступљеније светске методологије – Global Reporting Initiative (ГРИ) и испуњава високе захтеве Глобалног договора Уједињених нација који се односе на Извештај о напретку.

Извештају можете приступити овде.

четвртак, 19. јун 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом