Читај ми!

Јапан искључио аналогну ТВ

И поред тога што аналогни сигнал није искључен у подручјима која је у марту погодио земљотрес и цунами, Јапан је како је и било најављено 24. јула окончао 58 година дугу еру аналогног ТВ емитовања и тако постао прва азијска земља која је остварила транзицију ка дигиталном емитовању.

Међутим, Министарство телекомуникација процењује да око 100.000 домаћинстава није на време обезбедило опрему потребну за дигитално земаљско емитовање. Jапанска влада одложила је прелазак на дигитално земаљско емитовање у Ивати, Мијагију и Фукушими до краја марта наредне године због штете од потреса и разорног цунамија.

Прелазак Јапана на дигитално емитовање који је уследио после сличних потеза Сједињених Држава и Немачке у претходне три године, ослободио је фреквенције које се могу дати оператерима мобилне телефоније као што је Softbank Corp која жели да унапреди услуге. Са више од 90% јапанских домаћинстава која већ поседују телевизоре са равним екраном, од којих су неки купљени уз подстицаје, прелазак на нови сигнал може довести до пада цена нових ТВ апарата.

Потрошачи који су приморани да промене своје телевизоре због преласка на дигитлно емитовање, вероватно неће бити мотивисани да купују још један апарат за неко време, каже Коки Шираиши, аналитичар Daiwa Capital Markets Co. Од преко сто милиона ТВ апарата, колико их има у Јапану, промењено је између 60 до 70 милиона у протекле четири године због преласка на нови сигнал, каже Шираиши. Јужна Кореја, Велика Британија и Француска такође планирају да искључе аналогне системе да би омогућили коришћење радијског фреквенцијског спектра, каже се у децембарском истраживању јапанског министарства унутрашњих послова и комуникација. Прелазак Јапана на дигитално емитовање који је уследио после сличних потеза Сједињених Држава и Немачке у претходне три године, ослободио је фреквенције које се могу дати оператерима мобилне телефоније као што је Softbank Corp која жели да унапреди услуге. Са више од 90% јапанских домаћинстава која већ поседују телевизоре са равним екраном, од којих су неки купљени уз подстицаје, прелазак на нови сигнал може довести до пада цена нових ТВ апарата.

Потрошачи који су приморани да промене своје телевизоре због преласка на дигитлно емитовање, вероватно неће бити мотивисани да купују још један апарат за неко време, каже Коки Шираиши, аналитичар Daiwa Capital Markets Co. Од преко сто милиона ТВ апарата, колико их има у Јапану, промењено је између 60 до 70 милиона у протекле четири године због преласка на нови сигнал, каже Шираиши. Јужна Кореја, Велика Британија и Француска такође планирају да искључе аналогне системе да би омогућили коришћење радијског фреквенцијског спектра, каже се у децембарском истраживању јапанског министарства унутрашњих послова и комуникација.

Потрошачи који су приморани да промене своје телевизоре због преласка на дигитлно емитовање, вероватно неће бити мотивисани да купују још један апарат за неко време, каже Коки Шираиши, аналитичар Daiwa Capital Markets Co. Од преко сто милиона ТВ апарата, колико их има у Јапану, промењено је између 60 до 70 милиона у протекле четири године због преласка на нови сигнал, каже Шираиши. Јужна Кореја, Велика Британија и Француска такође планирају да искључе аналогне системе да би омогућили коришћење радијског фреквенцијског спектра, каже се у децембарском истраживању јапанског министарства унутрашњих послова и комуникација.

Телевизори старије генерације више не могу да емитују програм без коришћења посебног декодера после преласка на дигитано емитовање. Јавни сервис NHK news i Pocket Monsters цртани филмови били су међу првим популарним програмима који су потпуно прешли на дигитално емитовање.

Домаће тржиште које опада

Јапан је још 1998. најавио свој план да се комплетно пребаци на ефикаснију дигиталну технологију. Речено је да ће потрошачи моћи да уживају у слици бољег квалитета и да користе услуге као што је временска прогноза и слично. Снимање програма током читаве недеље биће много једноставније са дигиталним телевизором, као и титлови за особе које имају проблема са слухом.

Док транзиција са аналогног на дигитални сигнал пружа могућности за оператере мобилне телефоније, смањена потражња за равним ТВ екранима вероватно ће штетити неким произвођачима телевизора који се ослањају на своје домаће тржиште, каже Ићиро Мичикоши, аналитичар BCN Inc са седиштем у Токију. Док се домаће тржиште смањује, требало би да дође до промена код јапанских произвођача телевизора, каже Мичикоши, и додаје да ће произвођачи телевизора морати да пласирају своје производе на страна тржишта.

Продаја телевизора у Јапану могла би да опадне за 44% ове године и за 47% следеће године, после скока од 63% у 2010. години, када је остварено рекордних 13,2 милијарде долара, саопштио је DisplaySearch у мају ове године. Sharp Corp, водећи произвођач телевизора у Јапану, продао је 56% својих телевизора, наводи DisplaySearch.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. септембар 2025.
14° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом