петак, 14.02.2025, 00:15 -> 12:27
Грамофонија – Кит Џерет свира Виртембершке сонате К. Ф. Е. Баха
Репродукујемо записе из 1994. године са винила који је објавила продукцијска кућа И-Си-Ем рекордс прошле године.
Издање које су реализовали сниматељ Петер Ленгер и продуцент Манфред Ајхер у Џеретовом приватном студију Кејвлајт, један је од бројних фонограма са снимцима из ове звучне радионице који су представљени јавности током последње три деценије. Будући да је Кејвлајт студио настао из Џеретовог приватног простора за вежбање, не може се са сигурношћу утврдити када је тачно оформљен, али су се прва издања на којима је потписан појавила у продаји средином седамдесетих година. Студио се налази у згради из 18. века на фарми близу места Оксфорд у Њу Џерсију, у којој је такође и стан Џеретове породице. Иако је већина албума који су настали у овом студију објављена за неког од познатих издавача, Кејвлајт мјузик је наведен као суиздавач, те су ова издања и званично препозната као Џеретова од стране Би-Ем-Аја, највеће америчке компаније за заштиту ауторских права. Разуме се, највећи број снимака из овог студија укључује Џерета било као солисту или члана ансамбла, али су и други музичари самостално снимали у њему, као што су Пет Метини, Бред Мајерс, Михаела Петри и други.
Снимци које вечерас слушате су настали у периоду Џеретовог обновљеног интересовања за музику породице Бах и нарочито могућности адаптације чембалистичких и клавикордских композиција и техника импровизације за савремени клавир. Може се рећи да је ова Џеретова стваралачка фаза отпочела са албумом Добро темперовани клавир 1 из 1988. године и трајала све до престанка активног бављења музиком. У том периоду је објавио неколико плоча са Баховим делима попут Голдберг варијација, Сонатама за флауту и чембало те Француским свитама, које све одликује особен приступ аранжманима и интерпретацији, својствен Џеретовом односу према класичном репертоару. Поред плоче коју вечерас емитујемо, И-Си-Ем је објавио 2019. године снимке Добро темперованог клавира 1 на тзв. ултимативном висококвалитетном компакт-диску у Јапану (UHQCD) и као флек даунлоуд у остатку света, док за винилна издања постоје још увек само најаве издавача да су у плану реиздања и других албума из овог Џеретовог периода, као и необјављнених снимака, попут ових које ћемо емитовати.
Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић
Коментари