Читај ми!

Мит о Мокрањчевој „неоригиналности"

Последња емисија јунског циклуса Како слушати музику, посвећеног руковетима Стевана Мокрањца, бави се питањем његове наводне неоригиналности као обрађивача народних песама. Уредница је Горица Пилиповић.  

Како слушати музику

Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић

Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]

И после свега о чему смо говорили у овом циклусу емисија, после свих могућих аспеката анализе руковети – формалне, хармонске, хорске, драматуршке – заиста је тешко поверовати да је ико икада могао Мокрањцу да  оспори оригиналност. То се, међутим, догађало, и у данашњој, последњој емисији ставићемо тачку на тај мит о неоригиналности односно пренећемо делове излагања музиколошкиње Тијане Поповић-Млађеновић, са трибине у оквиру Мокрањчевих дана у Неготину 2011. године. Тачније, она је говорила о прихватању и вредновању Мокрањчеве музике од стране музичких стручњака која траје, ево већ више од 140 година. Другим речима, од када су се Мокрањчеве руковети појавиле – прва 1883 - од тада се о њима и пише, али испрва се о Мокрањцу говори само као о обрађивачу народних песама, не и оригиналном ствараоцу. 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом