недеља, 16.06.2024, 10:00 -> 10:42
Аутор: Горица Пилиповић
Драматургија Мокрањчевих руковети
У трећој емисији јунског циклуса Како слушати музику, посвећеног руковетима Стевана Мокрањца, уредница Горица Пилиповић скреће пажњу на драматургију руковети.
Autor:
Зорица Премате, Горица Пилиповић и Бојана Жижић
Шта чујемо? Шта слушамо? Како слушамо? Шта уочавамо, а шта пропуштамо? На које елементе се ослонити? На ова и низ других питања покушава да одговори емисија Како слушати музику. [ детаљније ]
„Ако покушате да извадите ма коју од песама из руковети за себе, осетићете колико је то немогуће ставити је на програм и певати тако саму, јер сва њена лепота у зависности је од песама које јој претходе и следују, а ово утолико пре што свака од руковети може литерарно да се опише као целина”. Ове речи Косте Манојловића наводи Ксенија Стевановић на почетку свог музиколошког рада под насловом „Текстуално-музичка драматургија руковети”, објављеног у зборнику научних радова „Мокрањцу на дар”. Дакле, од првих аналитичара Мокрањчевог дела па до данашњих музиколога постоји свест о томе да руковети нису само једноставан збир народних песама, већ да су то музичко-поетско-драматуршке целине повезиване различитим и суптилним средствима.
Коментари