Читај ми!

Осврт на 33. Летње олимпијске игре у Паризу и наступ и домете наших репрезентативаца

Репрезентативни тим Србије на Летњим олимпијским играма у Паризу освојио је пет медаља - три златне, једну сребрну и једну бронзану. То је готово дупло мање у односу на игре у Токију 2021. када смо освојили девет медаља иако је наш тим бројао 26 спортиста мање. Мање је и у односу на Летње олимпијске игре у Рио де Жанеиру 2016. - тада су се наши спортисти вратили са осам медаља. Последња три дана игара донела су нам по бронзу, сребро и злато и то је вратило осмех на лице нације. Мери ли се успех на Олимпјиским играма само бројем освојених одличја или и утиском који су наши спортисти оставили на највећем и најзначајнијем такмичењу на свету, треба ли да будемо незадовољни и, ако је ово подбачај у односу на очекивања и најаве домаћих спортских званичника и радника - ко је одговоран? На све ово осврнућемо се у разговору са уредником Спортске редакције Радио Београда 1 Владетом Радичевићем.

После лажног, односно фалсификованог, меда на тржишта широм света све више и чешће доспева и исто такво маслиново уље. Медији у нашој земљи недавно су пренели вест о томе да је у Италији заплењено 37 хиљада литара лажног екстра девичанског маслиновог уља које је, заправо, само обојено сунцокретово. У истом тексту се додаје да су несташица маслиновог уља и његове цене, које су пробиле све рекорде на европском тржишту, па и у државама традиционалних произвођача, осоколила фалсификаторе жељне профита те да се зато може говорити и о организованом криминалу у тој области. Но, већ сасвим малим истраживањем на интернету, схватићете да овај проблем није нов, да се о производњи и промету лажног маслиновог уља говори и пише готово десетак година. Зашто је дошло до несташице маслиновог уља, посебно најквалитетнијег, екстра девичанског, како фалсификатори постају све вештији, могу ли и како да се државе изборе са тим проблемом, а посебно можемо ли да научимо да препознамо разлику између лажног и правог маслиновог уља - питања су на која ћемо добити одговоре од председника Друштва маслинара Бар Ћазима Алковића.

Најавићемо и туристичку манифестацију "Трстеник на Морави", а у редовној рубрици понедељком "Из Тонског архива" коју припрема Наташа Ћуковић, глас из стогодишње прошлости Радио Београда биће глас легендарног глумца, редитеља и педагога Мате Милошевића.

Са вама - Елизабета Арсеновић