Научници одушевљени открићем индијског ровера на Месецу

Ровер индијске мисије „Чандрајан 3“ прва је направа сa наше планете која је оставила своје отиске на Месечевом јужном полу, а сада је заслужан и за откриће које би могло да има велики утицај на успостављање будуће базе на Земљином сателиту.

Користећи ласерски спектроскоп на роверу „прагјан“ откривени су трагови сумпора на површини Месеца близу јужног пола, саопштила је Индијска организација за истраживање свемира.

Помоћу спектроскопа и спектрометра, ровер је такође пронашао трагове алуминијума, калцијума, хрома, гвожђа, мангана, кисеоника, титанијума и силицијума. Присуство сумпора, међутим, највише изненађује научнике.

Сумпор је хемијски елемент који се налази у тлу, води и биљкама на Земљи. Његово присуство на Месецу указује да би могао да буде заробљен у залеђеној води на јужном полу.

Осим тога, сумпор и други елементи такође наводе на закључак да ово подручје није толико негостољубиво као што се раније мислило.

Јужни пол Месеца је веома интересантан за научнике и агенције за истраживање свемира због планова да се на сателиту успостави база која би омогућила стално и одрживо присуство људи.

Претходна истраживања и посматрања закључила су да би јужни пол требало да у својим стално замраченим деловима има резервоаре ледене воде, која би могла да се користи за пиће и гориво.

Индијска мисија Чандрајан 3 успешно је слетела на Месец 23. августа, чиме је Индија постала четврта земља која је постигла успешно „меко слетање“, после СССР-а, САД и Кине.

субота, 27. јул 2024.

Zelja za lepotom
Bravo
Miss
Treba li zabraniti lepotu?