недеља, 22.06.2025, 20:36 -> 20:41
Извор: РТС
Фића, ауто за све – за трке, путовање на море, излазак са девојком
Љубитељи популарног фиће, окупили су се у Крагујевцу на 21. Фића фесту. Иако се четрдесет година не производи, за многе је остао омиљени аутомобил који се и воли и вози.
Национални олдтајмери, утегнути, прерађени, дотерани. Као да су сада изашли из фабрике. Прављени у време када многи њихови власници нису ни рођени.
„Имам два сина, планирам да сваком оставим по један ауто, да тако, Боже здравља, фамилијарно путујемо“, каже Милан Милутиновић из Деспотовца.
Небојша Павловић из Крагујевца присећа се како је изгледало када су били на црногорском приморју: „Интересовање је било ненормално. Људи нас гледају са неким одушевљењем, не могу да верују да фића још увек траје“.
Фића на европским друмовима
„Национална класа“ и даље језди српским и светским друмовима. Трочлана ескадрила из Швајцарске планира да обиђе целу бившу Југославију. Крајњи циљ – Фићијада у Бечу.
„У Швајцарској смо исто основали удружење љубитеља, постојимо већ 10 година и испуњавамо неке своје снове. Дружимо се по целој Европи“, објашњава Душко Продановић из Швајцарске.
Љубомир Лазаров из Скопља истиче да има много људи који воле фићу и воле да возе овај аутомобил, а посебно му је интересантно што међу њима има младих.
Фића, ауто за све
На уговор о почетку проиводње, потписе су ставили Јосип Броз Тито и власник „Фијата“, Ђани Ањели. У крагујевачкој фабрици радило се даноноћно и за три деценије, произведено је око милион возила.
Крагујевчанин Славољуб Батавељић каже да му ништа није непознато када је у питању фића: „Све што могу на лицу места ја урадим, направим. Ја сам носталгичар, не само за фићу, него за све што је 'Застава' произвела“.
„То је био ауто и за трке и за путовање на море и за излазак са девојком“, наглашава Саша Бошковић из Врњачке Бање.
Са малим окретним аутом почео је развој домаће ауто-индустрије. О њему су снимани филмови, о његовом шарму писала је штампа. Био је први аутомобил Софије Лорен и већине Југословена.
Симбол једног времена за његове власнике нема цену. Кажу да никад није стао, никад није издао.
Коментари