Немци стежу каиш, али не сви – индустрија луксузне робе цвета
Многи у Немачкој морају да стегну каиш, али не сви. Није мало оних који новца имају довољно, упркос последицама рата у Украјини и драстичном повећању цена енергије и хране. Индустрија луксузне робе од тога профитира.
Због драматичних поскупљења све више људи у Немачкој има проблеме и мора да пази на сваки евро. Штеди се и на храни, а поготово на издацима за луксузну робу као што су накит или дизајнерска одећа.
Па да ли то погађа све људе? Не баш. Чини се да рат у Украјини и галопирајућа инфлација за сада не могу да угрозе тржиште луксузне робе. Продаја луксузних производа цвета.
Герд Милер-Томкинс из Немачког модног института уочава да постоји "екстремна поларизација" тржишта када је реч о моди.
"За неке важи 'што скупље то боље', а за друге 'што јефтиније то боље', али средина нестаје", рекао је Милер-Томкинс недавно на Сајму моде у Диселдорфу.
Аксел Аугустин из Удружења трговаца текстилом каже да продавнице оријентисане на имућније купце тренутно пролазе много боље од конкуренције. Много је људи који ни сада не морају да пазе на свој новац.
Ланци за продају електронских уређаја попут "Медиа Маркта" и "Сатурна" такође се жале да су купци генерално мање спремни на нове куповине, али примећују значајне разлике у зависности од цене.
"Несклоност да се купи погађа на нижи и средњи сегмент производа", каже финансијски директор Флоријан Визер. С друге стране, "премиjум-сегмент" наставља позитивно да се развија.
Индустрија луксузне робе показује висок ниво отпорности у кризама
Индустрија луксузних производа до сада је углавном у читавом свету била имуна на проблеме које су са собом донели пандемија, рат у Украјини и инфлација.
Концерни луксузне робе као што су "ЛВМХ" (Louis Vuitton Moet Hennessy), "Керинг" (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga), "Хермес" и "Прада" чак бележе висок раст продаје у првој половини ове године.
Посебно сe добро се пословало у Европи и САД. "ЛВМХ" је саопштио да су зараде њихових модних марки као што су "Луј Витон", "Диор" и "Фенди" досегле нове рекордне нивое. Одлично је ишла и продаја шампањца, коњака и луксузних сатова.
Продаја тог концерна у првих шест месеци ове године порасла је за 28 одсто, односно на готово 37 милијарди евра. Оперативна добит порасла је за 34 одсто, тј. на више од десет милијарди евра. Конкуренти попут "Керинга", "Хермеса" и "Праде" такође су забележили двоцифрени раст продаје и добити.
Корона-криза је индустрији луксузне робе 2020. донела највећи пад у историји, али то је била прилично кратка пауза. Према студији консултантске куће "Баин", глобално тржиште луксузне робе попут одеће и накита 2021. је премашило ниво од пре короне и износило је 288 милијарди евра. Тренутно се не чини да би тај узлазни тренд могао ускоро да буде прекинут.
"Руски рат против Украјине и са њиме повезани висока стопа инфлације и економски пад до сада нису имали готово никакав утицај на луксузне марке", наводе стручњаци "Баина" у својој студији коју су спровели заједно с италијанским удружењем луксузне робе Fondazione Altagamma.
"Индустрија луксузне робе поново показује висок ниво отпорности у кризама", истакла је аналитичарка те консултантске куће Мари-Терезе Марек. Она процењује да би ове године укупни промет индустрије луксузне робе могао чак и да се повећа на 320 до 330 милијарди евра – упркос рату у Украјини и инфлацији.
Коментари