Сарадња ваљевских првака са логопедом
У протеклих неколико година у Ваљеву око 80% деце након тестирања за полазак у први разред, има потребу за неком врстом логопедског третмана. Стручњаци који раде са децом на отклањању потешкоћа у говору, читању и писању сматрају да је то због касног проговарања малишана и неадекватног рада на стицању предвештина за полазак у школу.
Седмогодишњаци нису једнако припремљени за школске обавезе, па је индивидуални приступ сваком детету годинама пракса у основним школама у Ваљеву. Према тврдњи логопеда, код првака сви гласови требало би да буду развијени, као и анализа и синтеза речи, а графо-моторни статус уредан.
Марија Милић из Ваљева, каже: "Kада смо пре две године требали да кренемо у предшколско, имали смо потешкоће са изговарањем неких звукова, л и р конкретно је био проблем код нас. Савладали смо кроз вежбе, кроз играње те звукове и та слова и након тога смо без проблема пошли у први разред, и сад заиста немамо никаквих проблема и потешкоћа у учењу, писању и читању."
Важна игра за стицање предвештина за полазак у школу и даље је "Слово на слово".
Невена Партенијевић, ученица ОШ "Андра Савчић" у Ваљеву, објашњава: "Kад сам полазила у први разред није ми добро ишло читање, па сам то ја поправила са мамом и сада је све ок. Те неке компликоване речи су ми биле тешке да прочитам."
У време дигиталних технологија учитељи и стручни сарадници запажају да се не посвећује довољно пажње развоју фине моторике и предчиталачких вештина код предшколаца. То се у првом разреду одражава на савладавање школског програма.
Марина Миловановић, логопед, додаје: "Да препознају сва слова, не морају да их пишу, али пошто је наш систем образовања данас такав да нема припремни део, где се деца припреме да пишу одређену графему, не постоји више писање косих и правих линија, већ се одмах у трећој, четвртој недељи очекује од деце да пишу краћу реченицу."
Према искуству логопеда, одступање у говору или друге потешкоће малишана отклањају се ефикасно од друге до пете године.
Коментари