субота, 06.07.2024, 10:10 -> 17:18
Извор: Танјуг, РТС
Вучић: Од Београда до Ниша железницом ће се путовати сат и 40 минута
Председник Александар Вучић присуствује почетку изградње железничке обилазнице око Ниша, која је део пројекта модернизације и реконструкције пруге Ниш–Димитровград, на траси железничког Коридора 10. ЕУ је за изградњу пруге Ниш–Димитровград поклонила је 80 милиона евра и 35 милиона евра за обилазницу око Ниша у дужини од 22,5 километара. Путоваће се железницом од Београда до Ниша сат и 40 минута, а од Будимпеште до Ниша само четири и по сата, рекао је Вучић.
Председник Александар Вучић изјавио је на почетку изградње железничке обилазнице око Ниша да држава улаже велика средства у развој тог града и захвалио ЕУ на новчаној помоћи за тај пројекат која чини 21 одсто.
Вучић је рекао да ће развој железничког саобраћаја подићи Ниш, али и целу Србију.
Замолио је шефа Делегације ЕУ Емануелеа Жиофреа, који је присуствовао почетку радова, да се убрзају процедуре у вези са финансирањем градње брзе пруге од Београда до Ниша. "Молим вас да, ако можете, убрзате и да што пре завршимо тендер", рекао је Вучић.
Председник Србије је истакао да када будемо имали брзу пругу од Београда до Ниша, много брже ће се путовати према Грчкој и Турској. Путоваће се железницом од Београда до Ниша сат и 40 минута, а од Будимпеште до Ниша само четири и по сата. Вучић је додао да је сада када је долазио до Ниша видео да је баш велика гужва на ауто-путу и да је има пуно возила у транзиту.
Електрични возови моћи ће да иду брзином од 160 километара на сат, рекао је председник.
Објашњавајући Жиофреу историјат пруге Београд–Ниш, Вучић је рекао да је Србија након Берлинског конгреса 1878. године преузела обавезу да изгради пругу, али да је изградња доживела велики отпор у Србији, јер је тај пројекат доживљаван као антиправославан.
"Краљ Милан је био и убедљив и одлучан да је изгради и успео је да то уради за три године. Радови су почели јула 1881. године и завршени су 1884", истакао је Вучић.
Вучић је рекао Жиофреу да је видео да средства ЕУ за железничку станицу износе око 34,4 милиона евра и питао да ли би могли да дају и мало више – 37 милиона евра.
"Ово су толико велика улагања у Ниш, колико сам видео 16 милијарди и нешто је буџет Ниша и пуно значи што држава обезбеђује око 130 милиона евра."
Пруга Београд–Ниш један од најважнијих пројеката
Председник је рекао да се Ниш убрзано развија и да је, када је авио-саобраћај у питању, пре само 10 година имао 28.000 путника, сад има 450.000 путника годишње. Нагласио је да ће са ЕУ бити вођени разговори како би се урадила и деоница пруге од Ниша до Прешева.
"Нама онда остаје само са Северном Македонијом да разговарамо. После тога ћемо до Солуна и Атине стизати невероватним брзинама", рекао је Вучић. Председник је нагласио да је за њега и за Владу Србије пруга Београд–Ниш један од најважнијих пројеката.
"Ми смо о томе причали са Европљанима годинама. И онда, кад су нам рекли да ће да нам дају 600 милиона евра на поклон, онда сам ја рекао – супер, идемо да радимо. Али то ће бити, то је нова Србија, то је другачија Србија, то је све оно о чему сањамо", рекао је Вучић.
Он је подсетио да ће Експо бити одржан 2027. године и да би било добро да пруга буде готова до 2027. године. "Тада неће бити могуће да се стигне без два и по сата аутомобилом. Јер је све већи број возила, тако да ће сви да користе пругу", рекао је Вучић.
Председник Србије је упознао присутне са подацима да ће железничка обилазница бити за брзину возова до 160 километара на сат и да је део пруге Ниш–Димитровград. Подсетио је да се ради деоница и до Брестовца дуга 23 километра.
Железничка обилазница око Ниша 22 километра
Железничка обилазница око Ниша биће дуга 22 километра. Пројекат обухвата радове на северној обилазници око града Ниша, изградњу једноколосечне електрифициране пруге и електрификацију деонице Црвени крст – веза са обилазницом (Пантелеј).
Изградња обилазне пруге око града Ниша у дужини од око 22 километра планира се од станице Ниш – Ранжирна до станице Сићево, у коридору са ауто-путем Ниш–Димитровград. Северна железничка обилазница око Ниша обухвата изградњу нове једноколосечне електрифициране пруге.
Нова, једноколосечна, електрифицирана обилазна пруга око Ниша у дужини од 22 километра биће оспособљена за брзину возова до 120 километара на сат.
Инфраструктура железнице Србије потписала је уговор о изградњи обилазнице са фирмом "Extra Auto Transport", као водећим чланом конзорцијума.
Рок за извођење радова 1.035 дана
Вредност уговора износи 153,6 милиона евра, а рок за извођење радова је 1.035 дана.
Генерална директорка Инфраструктуре железнице Србије Јелена Танасковић истакла је да ће изградњом железничке обилазнице око Ниша бити решено питање нишког железнчког чвора и да возови више неће пролазити кроз центар града, као и да ће безбедност саобраћаја бити подигнута на виши ниво.
Редован железнички саобраћај на првој прузи изграђеној у Србији од Београда до Ниша успостављен је 15. септембра 1884. године. Станица Ниш грађена је од 1883. до 1885. године. Станица је рушена у оба светска рата, нова железничка станица у Нишу почела је да се гради 1978. године, а отворена је 9. маја 1979. године.
Коментари