Најмања продаја дизелаша и бензинаца у последњих 30 година – престаје ли ера великих аутомобила
Продаја дизел и бензин возила од прошле до почетка ове била је најмања у последњих 30 година. Два су разлога, кажу аналитичари - строги прописи о загађењу у Европи до 2025. и епидемија која је зауставила производњу и тражњу. Ипак, електрична возила бележе повећање продаје од 25 одсто, а већина хибрида од чак 60 одсто на eвропском тржишту.
У јануару ове године у Европи је забележено само 762.525 нових регистрација, што је најнижи ниво од 1990. године, објавио је Дуисбург КАР Институт.
То је недовољно да се покрију трошкови производње, а лагери аутомобила све су већи. Увођење такса на загађење, главни је разлог лоше продаје, сматрају стручњаци.
"Узмите пример возила преко 2.500 кубика и преко 200 кс којих је на тржишту било 45 одсто. Сада, на пример, ако хоћете да купите такво возило плаћате таксу и до 35.000 евра док на електрична и хибридна возила и даље имате субвенције, па ће тако веома брзо престати ера великих теренаца и спортских аутомобила", сматра Дени Калиборн из "Патрик института".
Најлошије резултате продаје бележе у Шпанији (пад од 51,1 одсто) и Данској (пад од 45 одсто).
Продаја је на европском тржишту опала за 20 одсто, па произвођачи покушавају бескаматним кредитима И снижавањем цена да поспеше продају.
Међутим, хибридна, а нарочито "плаг-ин" возила све се више купују, јер они који желе миран сан у будућих пет година и мање таксе за регистрације бирају њих.
"Једноставно просечан Европски купац аутомобила је израчунао је да ће га за пет година електрична или хибрид возила коштати дупло мање и да неће бити пуно трошкова око одржавања, а о цени пређеног километра са струјом трошкови бензина су мањи чак 80 одсто", наводи Џон Смит, аутомобилски аналитичар Дујсбург института.
Пошто аутосалона у Европи ове године неће бити, купци су орјентисани на интернет и куповину код дилера. Рачуница се прави на основу државних субвенција и цене одржавања. Велики произвођачи престају да производе аутомобиле са великом кубикажом и уводе електрична возила.
Коментари