Море проблема за ауто-превознике, колико им значи најављена помоћ од 600 евра по возилу
Од две и по милијарде евра нове помоћи, добар део намењен је ауто-превозницима, 600 евра месечно по аутобусу.
Превозом путника више од седам деценија бави се чачански "Ауто-превоз". У послу, кажу, сусрећу се са разним проблемима, али је штета коју трпи сектор друмског превоза путника и рад аутобуских станица због пандемије велика.
Нису принудно отпуштали раднике, а помоћ државе донекле ће ублажити губитке.
"Помоћ много значи, али да није довољно за покриће свих губитака и за нормалан наставак пословања који подразумева и инвестирање које је неопходно у компанијама које се баве превозом путника", наводи Душица Стевановић Лужанин, директор "Ауто-превоза".
Проблема у том сектору је кажу било и пре короне. Путничког превоза није било током ванредног стања, а због поштовања противепидемијских мера, и даље су аутобуси полупразни. Мора да се одржава и возни парк.
"Превозници у овом тренутку имају огромне трошкове због тога што немају довољно путника, немају довољно прихода, а трошкови су слични као и у време када су возили у пуном капацитету. Према томе, свака помоћ у овом тренутку њима би представљала заштиту нашег домаћег транспорта", истиче Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Прошле године имали су значајну помоћ у минималним зарадама, затим одложених плаћања пореза и доприноса као и могућности добијања врло повољних кредита, али превозници и даље губитке броје у милионима евра.
Зато би, истичу, у наредном периоду требало разматрати и друге видове подршке за боље пословање.
"Да се прилагоде услови пословања наших превозника у Србији као што то имају страни превозници у Европи, односно да се акциза на гориво за јавни превоз путника смањи на ниво који прописује директива Европске уније", указује Горан Алексић из удружења превозника.
Стара возила, ниске зараде, недостатак возача још неки су од проблема превозника који желе да повећају квалитет услуге и унапреде пословање.
Коментари