Штета у авионском саобраћају више десетина милијарди долара, највише трпи Кина
Међународно удружење за ваздушни саобраћај објавило је нову процену губитака у ваздушној индустрији за ову годину, увећану три пута у односу на претходну годину. Према претходној процени, објављеној пре 14 дана, глобални губици у ваздушној индустрији износили би око 30 милијарди долара, док губици, према најновијој процени, износе између 63 и 113 милијарди долара, због тешке кризе у индустрији настале због коронавируса.
Највише је погођен Азијско-пацифички регион у којој би губици за ову годину могли да достигну и 58 милијарди долара, а која укључују тржишта Кине, Аустралије, Сингапура, Јапана и Јужне Кореје, с падом промета до процењених 23 одсто.
Како се наводи, само би Кина могла изгубити и до 22 милијарде. У Кини су погођени сви авио-превозници, а највише "Хаинан ерлајнс" који је тражио финансијску помоћ државе и улази у процес реструктурирања.
"Тренутно имамо око 5.000 вишка кабинског особља и пилота, сви они примају плату од 30 одсто, до када не зна се, све зависи од државе и њене интервенције", наводи Чан Бо, инспектор ваздушног саобраћаја.
"Луфтханза" је због бројних отказивања летова према Азији приземљила 150 својих авиона, односно петину флоте. Амерички "Јунајтед ерлајнс" Аирлинес је такође смањио међународни саобраћај за петину, док је "Бритиш ервејз" саопштио да је овога месеца отказао већ 216 летова према дестинацијама у Америци и Европи, уз претходна отказивања према Азији.
Шта се дешева када сте на путу а ваша авио-компанија банкротира?
"Прво морају да се намире сви дужници авио-компаније, кредитори, запослени па тек онда на ред долазе путници који су купили карту", указује Игор Врањешевић, директор агенције за продају карата.
Продаја карата код нас је пала у сезони за 90 одсто, траже се само далеке дестинације или Америка.
За сада најсигурнија линија са Америком је из Београда преко "Ер Србије", зато многи из окуружења и по неколико недеља чекају у Београду на место, кажу дилери авионских карата.
Коментари