Коронавирус донео нову реалност за текстилне фирме, неизвесна будућност за око 2.000 компанија
Производња текстилних производа и одевних предмета због последица корона вируса ове године мања је за 16 одсто у односу на исти период лане. Према неким проценама, продаја гардеробе пала је између 20 и 30 одсто. За око 2.000 текстилних фирми у Србији вирус је донео неизвесну будућност.
Људи осећају несигурност па и поред попуста у тржним центрима и продавницама гардеробе има мање купаца него претходних година.
Зависно од тржишта и врсте робе због короне помет нам је пао између 30 и 60 одсто каже Бранислав Бајић директор једне домаће текстилне фирме.
"Доста ствари које су планиране да буду у овом периоду су остале.По нашој процени 50% ствари нам је остало у магацинима из колекције пролеће лето. Ми смо то узели у обзир када смо планирали следећу колекцију јесен зима. Смањили смо планове. Али оно што је највећи изазов у овом тренутку јесте предвидети шта ће то стварно да се деси у следећем периоду", казао је Бајић.
Пандемија коронавируса донела је нову реалност.
"Разлози за смањену продају су затварање тржних центара који нису радили током ванредног стања, у неку руку и останак људи код куће,то јест рад од куће. Такође онлајн настава. Деца нису ишла у школу. Отказивање туристичких аранжмана, па људи нису имали потребе да купују одређене текстилне производе", изјавио је Немања Јовановић из Привредне коморе Србије.
Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије сматра да ће трговци морати да прилагођавају свој начин пословања у смислу да јачају електронску трговину, али да у оквиру те електронске трговине посвете се сваком појединачном купцу.
"Морамо радити на персонализацији продаје у том смислу да ви морате да надоместите немогућност купца да дође и бира у радњу,да му омогућите путем електронске трговине интеракцију са вама", изјавио је Малиновић.
За сада на нашем тржишту нема одласка страних брендова нити затварања малопродајних објеката домаћих произвођача.
Коментари