Авио-саобраћај у доба короне – Њујорк прва и најважнија дестинација
Јасно је да је коронавирус потпуно пореметио туризам, самим тим и путовања која се реализују авионским-саобраћајем. Колики ће губици стварно бити, још нико не може да претпостави, све док је епидемија у току, јер се вирус и даље шири. Поред авио-саобраћаја, значајно трпи и ауто-индустрија, јер се велики број делова производи у Кини, па многи погони стоје.
Игор Врањешевић агент продаје авио-карата наводи за РТС да је Њујорк тренутно најтраженија дестинација.
"Авионима 'Ер Србије' може се ићи на више дестинација. Њујорк је прва најважнија и да кажем тренутно најпунији су летови за Њујорк. Ми смо сад постали хит јер авиони који лете из Европске уније у Америку не могу практично да довезу путнике и онда смо ми као дестинација постали хит зато што нисмо у Европској унији и авиони из Србије могу несметано да слећу у Њујорк и довозе путнике из других држава који нису из ЕУ. Тако нпр. имамо много путника из Тиране који преко Београда лете за Њујорк. И тај лет Тирана-Београд, Београд-Тирана је пун", објашњава Врањешевић.
Додаје и да су од 1. августа Уједињени Арапски Емирати објавили да ће забранити улазак у авион било које компаније која слећеу Емирате уколико путник не поседује негативан пи-си-ар тест.
"То је први пут у историји авио-саобраћаја да неко гледа здравствено стање путника у авиону и на основу тога доноси одлуку да ли ће бити укрцан на лет или неће", додаје Врањешевић.
Говорећи о осталим летовима из Србије наводи да је остао онај број дестинација који је постојао раније, али да је редукован саобраћај, заправо смањен и пребачен на једном, два пута или три пута недељно у зависности од реалних потреба на тржишту.
Без поскупљења карата
Говорећи о продаји карата наводи да је на глобалном нивоу у односу на прошлу годину за јул опала за 50 одсто и да се повратак на старо очекује 2024.
"У односу на прошлу годину то је десетине хиљада летова мање. Летови су редуковани. Авион се шаље само тамо где реално има потражње и путника", објашњава Врањешевић.
Како каже, карте нису и неће поскупети.
"Није реално очекивати скок цена јер је смањена тражња па самим тим ако је празнија путничка кабина нема разлога да неко подиже цене него се иде на то да се само прода и колико толико попуни буџет за тај лет", објашњава Врањешевић.
Говорећи о чартер летовима наводи да сада чартер дели неколико агенција које су раније самостално излазиле на тржиште, јер је смањена тражња и како каже самим тим је редукован и сведен на неколико полазака током августа.
"Ми смо овде суочени са многим проблемима. Један је да се поврати поверење путника зато што су они у страху због вируса. Била је велика непознаница да ли се на путу до авиона или у авиону можемо заразити", наводи Врањешевић.
Додаје да је ипак део путника из Србије отпутовао у Турску и Египат.
"Наши путници у Турској и Египту се се осећају врло комфорно, не осећају неку нелагоду. Кажу да је јако лепо, да су хотели полупразни, такође и плаже, што је у овој ситуацији по стандардима јер не би смели да буду попуњенији више од 50 одсто", објашњава Врањешевић.
Драч и Неум нове дестинације за Србе
Драган Милутиновић, новинар РТС-а наводи да се из Србије сада аутомобилом може отићи само до Драча или до Неума у Босни и Херцеговини.
"Више не постоји начин да из Србије одете до Грчке ни преко Бугарске. Мађари су увели дупле тестове. Значи, апсолутно сте затворени", објашњава Милутиновић.
Оцењује да је епидемија коронавируса утицала не само на путнике, већ и на бројно кабинско особље и додаје да је тренутно приземљено 50.000 пилота.
"Пилоти који су били некада најтраженије занимање на тржишту буквално су постали технолошки вишак у целом свету. Велики број наших пилота ради на Блиском истоку и они су сви добили отпремнине шест месеци и у року од шест месеци они мора да се иселе јер не могу више да раде у тим компанијама", објашњава Милутиновић.
Говорећи о "Ер Србији" наводи да тамо нема још увек масовног отпуштања.
"Праве се смене да свако има могућност да лети на неку детинацију. Још немамо тај проблем да имамо масовна отпуштања, али имамо тренутно вишак авиона у односу на број детинација које покривамо. Сада сви очекују август. Грци су обећали да ће од 15-ог или 17-ог августа да дигну чартер тј дају могућност нашим људима да авионима иду за Грчку - Родос, Кос, Санторини, Миконос и онда би тада могли да упослимо свој део флоте", објашњава Милутиновић.
Чекање на аутомобил од три месеца до шест месеци
Додаје и да је ауто-индустрија у лошем положају.
"Долази до огромног отпуштања радника. Јуче је 'Мерцедес' најавио да ће итоустити око 12.000 радника, 'БМВ' такође најављује отпуштање. Смањује се број запослених и компаније се све више удружују, праве се такозване електрично-хибридне платформе за аутомобиле", наводи Милутиновић.
Додаје да ће највећи део бити концентрисан у Аустрији, Немачкој и Мађарској и додаје да су скандинавске земље су прешле на електричне и хибридне аутомобиле.
"Недостатак делова аутомобила је условио да се аутомобили чекају од три до шест месеци", наводи Милутиновић.
Истиче да је за Србију битно да се одржава, како каже, како таква производња.
Коментари