уторак, 16.06.2020, 16:55 -> 16:56
Извор: РТС
Возила се мање продају, али једна врста купаца не одустаје упркос кризи
Председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милан Белин каже за РТС да је за пет месеци опала продаја за 39 одсто у односу на прошлу годину. Међутим, ниједан купац мотоцикала није одустао од куповине без обзира на кризу, истакао је Белин.
Према наводима европског удружења произвођача аутомобила, скоро 14 милиона радника у Европи, директно или индиректно, зависи од ауто-индустрије. Због пандемије, под знаком питања је велики број радних места. Осим тога, затварање производних погона довело је и до смањења производње за 1,2 милиона возила.
Озбиљно је опала и продаја аутомобила. Према предвиђањима аналитичара - последице кризе узроковане коронавирусом за аутомобилски сектор би могле бити фаталније од оних из 2009. године и Светске економске кризе.
Председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милан Белин је, гостујући у Јутарњем програму, рекао да је цео свет погођен кризом па и ауто-индустрија, која је озбиљно поремећена затварањема фабрика.
Продаја аутомобила у Србији опала за 39 одсто
Подаци показују да је произведено 2,5 милиона аутомобила мање у Европи за месец дана.
"Србија је такође погођена тим - задњи резултати су да је за пет месеци опала продаја за 39 одсто у односу на прошлу годину", наводи Белин.
Каже да се Сајам аутомобила није одржао, иако се уложило много новца у маркетинг. Додао је да Сајам ове године неће бити одржан.
"Тешко је прогнозирати да ли ће увозници уопште доћи до аутомобила. Сви увозници су да се сајам не одржи ове године већ 2121", напомиње Белић.
Произвођачи и продавци аутомобила су се од Светске економске кризе из 2009. године опорављали 10 година. И сада су сличне прогнозе.
"Тешко да ће било ко преживети без помоћи државе"
У Европи је готово немогуће затворити фабрику, а да то не изазове штрајк радника и политички отпор, јер је улог велики број радних места.
Отпремнине за запослене и други трошкови затварање погона могу достићи износ као и градња нових.
"Тешко да ће било ко преживети без помоћи државе. Биће смањен број радника и биће уштеда. Производња ће морати да се базира на производњи хибридних аутомобила. Све погони су кренули да раде крајем априла месеца у Кини и тако да се покренула призводња, али мањег капацитета", напомиње Белин.
У Србији су да раде салони за продају возила.
"У нашој земљи су отворени од 10. маја и почели су да се пуне, интересовање људи постаје веће, банке дају повољне услове. Људи који хоће да купе ауто свраћају у салоне", каже Белин и додаје да је будућност куповина преко Интернета.
"Ниједан купац мотоцикала није одустао"
Каже да су занимљив сегмент тржишта мотоцикли.
Ниједан купац мотоцикала, према његовим речима, није одустао без обзира на кризу.
Може се, како је додао, догодити да се многи сада преорјентишу на алтернативне видове превоза, на пример уместо аутомобила на градски превоз.
Коментари