Због чега се месо највише тражило током ванредног стања
Полако се враћамо старим навикама у куповини. Тржиште Србије функционише уобичајено. Нема несташица, а снабдевање је стабилно. То не значи да ће онлајн трговина сада бити запостављена. Трговци кажу да ће и даље јачати тај канал продаје који је био неправедно запостављен.
На самом почетку пандемије, поред средстава за дезинфекцију, велику потражњу чиниле су основне животне намирнице. Највише се тражило брашно, уље, рибље конзерве и тестенине, а током њеног трајања највећу потражњу имала су свежа јаја, уље и месо, кажу у Привредној комори Србије.
Током трајања ванредног стања, због пандемије коронавируса многи су открили онлајн куповину, а овај начин продаје значајно је растао, кажу трговци. Многи од њих дуплирали су капацитете, повећали број људи и возила у том сегменту продаје.
"И након периода ванредног стања остала је повећана потреба и потражња купаца за онлајн продавницом која је порасла више од 60 посто. Такође је приметно да купци у онлајн продавници купују намирнице које су некад традиционално пазарили у продавницама као што су воће, поврће, деликатес, месо. На пример, потражња за категорију меса је порасла за више од четири пута", изјавила је Милица Поповић из компаније "Делез Србија".
У Привредној комори кажу да криза није значајније погодила домаћу трговину.
"Занимљиво је да смо ми током ове кризе научили да зависимо од сопствене производње. Чињеница да је више од 80 одсто домаћих производа на домаћим полицама дају нам јасну поруку да морамо јачати домаћу прерађивачку индустрију и тај однос који потрошачи имају према домаћим брендовима нам је значајно помогао током саме кризе", истакао је Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.
Потрошачи се поново окрећу куповини у већим радњама, где се на једном месту може пронаћи све за једно домаћинство.
Важна им је сигурна куповина и желе да производи буду квалитетни и потпуно безбедни.
Коментари