Европска ауто-индустрија десеткована – ко је најгоре прошао
Продаја аутомобила у Европи драстично је пала прошлог месеца због ригорозних мера ограничења кретања, које су проузроковале затварање аутомобилских представништава од половине марта и десетковале куповину возила. Европско удружење произвођача аутомобила, АЦЕА, саопштило је да је број нових регистрација аутомобила "забележио драматичан пад" од 55 одсто, што је око пола милиона возила.
Анонимне анкете међу купцима кажу да је аутомобил са другог или трећег места приоритета пао до осмог места у европској породици. Овај пад је чак гори него током глобалне финансијске кризе 2008/09, која је покренула шестогодишњи суноврат куповине возила.
Због пандемије коронавируса, потрошачи широм света, па и у Европи, суочени су са економском неизвесношћу, будући да су сведоци огромног пада националног богатства, индустријске производње и трговине.
Све то утиче на запошљавање и плате, чак и ако се у већини земаља активирају програми помоћи током привремене незапослености.
"Обуставе производње у европској ауто-индустрији погодиле су 1,1 милион радних места и смањиле производњу за најмање 1,2 милиона возила до краја прошлог месеца, показује статистика. Приходи ауто-индустрије чине седам процената БДП-а Европске уније", наводи Ана Ештон, аналитичар продаје удружења произвођача.
Потражња је опала и у Француској, за 72 одсто, и Шпанији, за 69 процената. У Немачкој, која је у дужем периоду избегавала увођење строгих ограничења због пандемије, пад продаје је био мање екстреман и износио је 38 одсто.
"Произвођачи возила за масовно тржиште су претрпели највећи ударац – продаја 'Фијат–Крајслера' је пала за 77 одсто, 'ПСА група' је регистровала пад од 68 одсто, а 'Рено' 64 процента", наводи Кол Џексон, дилер аутомобила.
Немачки "Фолксваген" је прошао нешто боље са падом од 46 одсто, а на рачун пада продаје ривала чак повећао свој тржишни удео за готово пет процената на 29 одсто.
Због пандемије касни чак 40 нових модела, од чега су већина електрични аутомобили, а дилери масовно због великих залиха и половних и нових возила објављују банкрот и очекују помоћ од држава.
Сваки дан стајања непродатог возила у Немачкој кошта 26 евра продавца фиксних трошкова, што је немогуће издржати на дужи рок, кажу продавци аутомобила.
Коментари