Јирген Клоп размишља како постићи голове на тржишту аутомобила
У марту је широм света продато 5,55 милиона возила. Већ сада је јасно да је светска аутомобилска индустрија претрпела тежак ударац услед пандемије коронавируса, а праве размере ове кризе биће познате пошто се сведу рачуни крајем године.
Горе је него током кризе 2008. године. Продаја аутомобила у свету смањена је за 39 одсто, а аналитичари кажу да ће се обновити тек крајем године. Корона је селекционисала и купце, продаје се оно најновије и најскупље.
Неке последице већ су видљиве, па је тако у марту, док епидемија још није узела маха у неким земљама, широм света продато за 39 процената мање аутомобила него у истом месецу 2019. године. То је највећи пад од када се прикупљају подаци о кретањима на аутомобилском тржишту. Он је чак већи од оног изазваног светском економском кризом из 2008, када је продаја опала за 25 одсто.
"Два основна фактора утичу на тржиште, велика отпуштања губитак посла, кредитна неспособност, али и страх од пандемије да се не улаже новац у нешто што није неопходно. Тако да многима аутомобили нису ни у прве три најважније ствари. Психолози кажу пак да ће купци хтети нешто да промене после дуге изолације и да ће куповати нова возила као подсвесну награду. Неки ће због страха од јавног превоза и ризика кретања купити нови аутомобил, али се ништа неће дешавати пре јесени", каже чувени фудбалски менаџер и заштитно лице "Опела" Јирген Клоп.
Сајмова нема ове године, лансирање нових модела је отежано, дилери имају велике губитке, али они који имају новац не одустају од терања моде када су аутомбили у питању. Наиме, све што је луксузно, и ново, и скупо, већ је резервисано или купљено.
"И то је социолошка категорија јер је пандемија пре свега погодила оне најсиромашније и средњу класу која нема довољно резерви за куповину нових возила. Они ће још дуго, најмање годину-две морати да одложе куповину или да купе новији полован аутомобил јер се без аутомобила у време пандемије тешко комуницира", истиче Олега Калеус из "Дајмлера".
Када је реч о смањењу продаје аутомобила у марту, резултати су још драматичнији у земљама Европске уније.
Наиме, у том месецу је продаја нових аутомобила доживела пад од чак 52 одсто у односу на март 2019. године. Укупно је забележено 848.800 новорегистрованих аутомобила, што је најлошији март у последњих 38 година, док је у читавом првом кварталу у ЕУ продато 3,04 милиона путничких возила.
Коментари