среда, 06.05.2020, 12:40 -> 15:48
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
Произвођачи нуде погодности због пандемије, да ли је сада шанса за ново возило
Продаја аутомобила у свету у првом кварталу пала је 50 одсто, кажу статистике. Толико је мање продато у Европској унији, Америци, Јапану, једино је у Кини тај пад 30 одсто. Процењује се да ће ове године од планираних преко 90 милиона возила због коронавируса, бити произведено једва 70 милиона. А каква је ситуција у Србији?
Два фактора ће утицати на продају – први је неодржавање "BG кар шоуа", где су сви чекали јефтинија возила и нове моделе, а други је појава вируса и веома слабо интересовање купаца за нова возила.
Пад продаје у Србији је око 50 одсто, али се луксузна возила и даље наручују.
"Имамо на стотине отказа, људи враћају уговоре, капаре, одлажу куповину, неки одлажу плаћање... У суштини, пад је исувише велики. Добили смо информацију да је пад продаје горива 50 одсто, самим тим је толики пад продаје нових возила", објашњава Милош Петровић, председник Удружења увозника возила.
Многи, попут домаће фабрике аутомобила у Kрагујевцу, дају специјалне попусте, кредите за малу привреду, где се аутомобили купују без ПДВ-а.
"Kако би пројектовали читаву годину, користили смо пројекцију онога што се дешавало у Кини у протеклом периоду, када је тамо било главно жариште. Наша предвиђања су да ће тржиште у овој години бити 30–32 одсто ниже него протекле године", рекао је Игор Шево, шеф продаје "Фијат Крајслер аутомобила".
Држава је субвенционисала куповину електричних аутомобила са 4.500 евра, а хибрида са 3.500. То у "Тојоти" сматрају шансом за повећање продаје.
"У Србији се месечно региструје између 2.500 и 3.000 возила. Наравно, у априлу ће бити знатно мањи број, не очекујемо већи од 500. У мају и јуну ће почети опоравак, тако да ће у септембру наше тржиште бити на нивоу од прошле године", сматра Роберт Лукић, директор "Тојота Србија".
У "Ауто-Чачку", увознику "Шкоде" и највећем продавцу, кажу да су највише купаца изгубили зато што сајма није било.
Они су припремили специјалне понуде, велики лагер за старе моделе који замењују нове.
Треба искористити такве погодности, кажу аналитичари, и можда сада заменити возило.
Kасније ће бити много проблема са новим моделима, чија ће испорука каснити и до неколико месеци.
Коментари