Зашто су пред банкама редови
Од свих институција и сервиса банке су, вероватно, најдаље отишле у дигитализацији. Како се сналазе са социјалном дистанцом, расте ли број грађана који користе дигиталне сервисе, шта треба да урадимо да следећу сличну ситуацију дочекамо спремни о томе смо разговарали са Вуком Косовцем, чланом Извршног одбора ОТП банке са послове са становништвом.
Иако су банке готово у потпуности дигитализовале пословање, ових дана су пред њима дугачки редови, зашто?
Нове околности су промениле начин рада у многим индустријама, те ни финансијски сектор није изузетак. Ради безбедности наших клијената и запослених, на снази су нова правила о броју људи у експозитурама, и у складу са тим и нови начини чекања на ред.
Један од показатеља степена коришћења дигиталних услуга неке банке може бити и дужина реда испред експозитуре. Већина сервиса због којих клијенти долазе у банку, као што су подизање или уплата готовине на шалтеру, депозити, кредити, дозвољене позајмице, доступна је и онлајн или на банкоматима уз картицу.
Број клијената који редовно користе дигиталне услуге расте из године у годину, али је и даље мали у односу на укупан број клијената и у односу на сличне резултате у региону. Постоји много простора за унапређење на овом пољу, како би што више људи почело да користи ове сервисе.
Зато клијенте од самог почетка пандемије информишемо и саветујемо како могу да поступају безбедније уз помоћ бесконтактних и дигиталних банкарских услуга, а ове навике ће остати корисне и након што криза прође.
Јесте ли користили кеш у последњих месец дана?
Трудим се да и иначе не користим често готовину јер ми је лакше да носим само картицу, а у претходних месец дана нисам уопште користио кеш.
Ово је период када клијенти могу да се упознају са различитим опцијама плаћања и слања новца као што је на пример mCard опција која омогућава једноставно бесконтактно плаћање Андроид телефоном или P2P опција слања новца којом новац шаљете директно са вашег рачуна, а прималац бира да ли ће ваш новац преузети одмах уплатом на свој рачун, картицу, или готовинском исплатом са банкомата.
Могућности постоје, а сада имамо и ситуацију која нас приморава да их пробамо и усвојимо оне моделе који највише одговарају нашим потребама.
Јесте ли платили било шта QR кодом?
QR код је још увек у раној фази и тек се очекује његова шира примена. Пре свега у систем мора да се укључи што више банака, а након тога да се масовније прикључе и трговци како би систем заживео у пуној снази.
Охрабрује чињеница што су велики издаваоци рачуна увели QR код на саме рачуне, тако да је и то још један начин који може да доведе омасовљења коришћења ове могућности.
Шта сте научили из ових недеља рада током пандемије?
Видимо да основна понуда дигиталних производа, услуга и канала у банкама има све више корисника, док се напредна понуда разликује од банке до банке, и користи је мањи број клијената.
Трудимо се да позовемо што више клијената, да их саветујемо и представимо им шта све могу да заврше потпуно онлајн. Наша онлајн експозитура функционише по истом принципу као и обична, и наши банкари су на располагању клијентима кроз опцију чета или видео позива како би им помогли да све своје сложеније послове обаве без доласка у банку - као што је нпр. подизање кредита или дозвољеног минуса једноставно уз двофакторску аутентификацију.
Овај вид информисања и едукације спроводимо већ месецима, али је заинтересованост у последњим недељама неупоредиво већа у односу на период пре пандемије. Такође, спремност мора да постоји и на страни банака.
Главни изазов који прати нагле промене понашања клијената јесте скалабилност одређених тимова, као што су тимови контакт центара и онлајн корисничке подршке. Они који су урадили овај посао добро ће лакше пребродити овај тежак период.
Ипак, најважнији увид јесте да су у оваквим ситуацијама најважнији људи и њихова солидарност. Данас још више схватамо колико су важни сви они који раде у продавницама, експозитурама, достављачи и курирске службе, власници који су нашли начин да брзо дигитализују свој бизнис и многи други који обављају важан посао у економском ланцу.
Сви се свакодневно односимо према њима са великим дивљењем и поштовањем, и не треба да заборавимо то ни у будућности.
Шта би требало променити па да нам овакве ситуације не буду више кризне?
Када је у питању становништво, искуство нам говори да клијенти одлично реагују на едукацију о дигиталним банкарским сервисима, те свакако треба наставити у овом правцу како би све више људи почело да користи предности ових могућности.
Што се тиче малих и средњих предузећа, потребан нам је замајац платформи и сервиса који ће им бити на располагању да дигитализују своје пословање, јер они сами немају често ресурса и експертизу да се баве овим сегментом пословања који ће засигурно остати важан и у будућности.
Ово ће бити засигурно тема којом ћемо се бавити приближавањем наших услуга које им могу бити од помоћи у дигитализацији. Говоримо о е-commerce услузи којом мали бизниси могу понудити својим купцима онлајн плаћања коришћењем платне картице, или о развоју партнерстава попут оног са Пословном интернет мрежом (ПИМ) које им омогућава да креирају сајт и интернет продавницу за своју фирму.
Наставићемо и са мисијом подршке предузетништву и кроз друштвено одговорне пројекте као што је Генератор.
Коментари