Зашто су пред банкама редови

Од свих институција и сервиса банке су, вероватно, најдаље отишле у дигитализацији. Како се сналазе са социјалном дистанцом, расте ли број грађана који користе дигиталне сервисе, шта треба да урадимо да следећу сличну ситуацију дочекамо спремни о томе смо разговарали са Вуком Косовцем, чланом Извршног одбора ОТП банке са послове са становништвом.

Иако су банке готово у потпуности дигитализовале пословање, ових дана су пред њима дугачки редови, зашто?

Нове околности су промениле начин рада у многим индустријама, те ни финансијски сектор није изузетак. Ради безбедности наших клијената и запослених, на снази су нова правила о броју људи у експозитурама, и у складу са тим и нови начини чекања на ред. 

Један од показатеља степена коришћења дигиталних услуга неке банке може бити и дужина реда испред експозитуре. Већина сервиса због којих клијенти долазе у банку, као што су подизање или уплата готовине на шалтеру, депозити, кредити, дозвољене позајмице, доступна је и онлајн или на банкоматима уз картицу. 

Број клијената који редовно користе дигиталне услуге расте из године у годину, али је и даље мали у односу на укупан број клијената и у односу на сличне резултате у региону. Постоји много простора за унапређење на овом пољу, како би што више људи почело да користи ове сервисе. 

Зато клијенте од самог почетка пандемије информишемо и саветујемо како могу да поступају безбедније уз помоћ бесконтактних и дигиталних банкарских услуга, а ове навике ће остати корисне и након што криза прође. 

Јесте ли користили кеш у последњих месец дана?

Трудим се да и иначе не користим често готовину јер ми је лакше да носим само картицу, а у претходних месец дана нисам уопште користио кеш. 

Ово је период када клијенти могу да се упознају са различитим опцијама плаћања и слања новца као што је на пример mCard опција која омогућава једноставно бесконтактно плаћање Андроид телефоном или P2P опција слања новца којом новац шаљете директно са вашег рачуна, а прималац бира да ли ће ваш новац преузети одмах уплатом на свој рачун, картицу, или готовинском исплатом са банкомата. 

Могућности постоје, а сада имамо и ситуацију која нас приморава да их пробамо и усвојимо оне моделе који највише одговарају нашим потребама. 

Јесте ли платили било шта QR кодом?

QR код је још увек у раној фази и тек се очекује његова шира примена. Пре свега у систем мора да се укључи што више банака, а након тога да се масовније прикључе и трговци како би систем заживео у пуној снази. 

Охрабрује чињеница што су велики издаваоци рачуна увели QR код на саме рачуне, тако да је и то још један начин који може да доведе омасовљења коришћења ове могућности. 

Шта сте научили из ових недеља рада током пандемије?

Видимо да основна понуда дигиталних производа, услуга и канала у банкама има све више корисника, док се напредна понуда разликује од банке до банке, и користи је мањи број клијената. 

Трудимо се да позовемо што више клијената, да их саветујемо и представимо им шта све могу да заврше потпуно онлајн. Наша онлајн експозитура функционише по истом принципу као и обична, и наши банкари су на располагању клијентима кроз опцију чета или видео позива како би им помогли да све своје сложеније послове обаве без доласка у банку - као што је нпр. подизање кредита или дозвољеног минуса једноставно уз двофакторску аутентификацију.

Овај вид информисања и едукације спроводимо већ месецима, али је заинтересованост у последњим недељама неупоредиво већа у односу на период пре пандемије. Такође, спремност мора да постоји и на страни банака. 

Главни изазов који прати нагле промене понашања клијената јесте скалабилност одређених тимова, као што су тимови контакт центара и онлајн корисничке подршке. Они који су урадили овај посао добро ће лакше пребродити овај тежак период. 

Ипак, најважнији увид јесте да су у оваквим ситуацијама најважнији људи и њихова солидарност. Данас још више схватамо колико су важни сви они који раде у продавницама, експозитурама, достављачи и курирске службе, власници који су нашли начин да брзо дигитализују свој бизнис и многи други који обављају важан посао у економском ланцу.

Сви се свакодневно односимо према њима са великим дивљењем и поштовањем, и не треба да заборавимо то ни у будућности. 

Шта би требало променити па да нам овакве ситуације не буду више кризне? 

Када је у питању становништво, искуство нам говори да клијенти одлично реагују на едукацију о дигиталним банкарским сервисима, те свакако треба наставити у овом правцу како би све више људи почело да користи предности ових могућности. 

Што се тиче малих и средњих предузећа, потребан нам је замајац платформи и сервиса који ће им бити на располагању да дигитализују своје пословање, јер они сами немају често ресурса и експертизу да се баве овим сегментом пословања који ће засигурно остати важан и у будућности. 

Ово ће бити засигурно тема којом ћемо се бавити приближавањем наших услуга које им могу бити од помоћи у дигитализацији. Говоримо о е-commerce услузи којом мали бизниси могу понудити својим купцима онлајн плаћања коришћењем платне картице, или о развоју партнерстава попут оног са Пословном интернет мрежом (ПИМ) које им омогућава да креирају сајт и интернет продавницу за своју фирму. 

Наставићемо и са мисијом подршке предузетништву и кроз друштвено одговорне пројекте као што је Генератор.

среда, 27. новембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње