Кинези купују домаће аутомобиле, стране само за кеш
Највеће тржиште аутомобила у свету на којем се годишње прода више од 30 милиона возила почело је продају после победе над коронавирусом. Продаје се оно што је на лагеру али стижу и нови аутомобили кинеске производње који су због државних субвенција јефтинији него аутомобили из Европе.
Губици су огромни, Тојота је уместо да у марту прода милион возила једва продала 300.000 возила а слично су прошли и европски произвођачи предвођени Мерцедесом, БМВ-ом и Теслом чије фабрике у Кини још стоје а увоза нема.
Царине за увозна возила су 70 одсто па се директан увоз не исплати. Међутим, продавци су пуни оптимизма.
"Једно је сигурно, вирус је побеђен, побеђен је страх купаца да нови дан никада неће доћи, сада они слободно могу да бирају. Домаћа возила се продају 30 одсто мање него у истом периоду прошле године али перспективе има", рекао је Хин Симао, продавац кинеских возила.
Страна возила могу да се купе само за кеш и ту нема пуно бирања јер се купује са лагера оно што има. Прве веће количине из фабирка Европе које раде у Кини очекују се за месец два.
"Више није таква јагма као пре пандемије коронавируса али многи кажу да је сад права прилика јер ће возила у Кини, нарочито европска и јапанска да поскупе и да се субвенције дају само домаћим произвођачима", испричао је Вун Вандон, продавац европских возила.
Ова кинеска економска прица делије потпуно нестварно јер док остатак света махом затвара салоне и производне погоне, у Кини се продаја полако опоравља.
Психолози кажу да је то последица дуготрајног карантина и жеље Кинеза да награде себе после скоро два месеца потпуне изолације. Економости кажу да је то, уствари, почетак новог почетка који се не може зауставити.
Коментари