Авиони постали "бескорисни", "Боинг" престао да их производи
Произвођачи авиона "Боинг" и "Ербас" обуставили су производњу у појединим фабрикама због пандемије коронавируса. После праве јагме за читавим флотама сада се наруџбе отказују и то у милијарадама долара. Многи купци плаћају пенале, а не желе нове летелице јер мисле да ће са њима само правити губитке јер је цео авио-саобраћај у свету замро.
Нискобуџетна компанија "Изиџет" жели да откаже уговор са произвођачем авиона "Ербасом" вредан 4,5 милијарди фунти.
Оснивачи и водећи акционари британске нискотарифне авио-компаније "Изиџет" кажу да је раскид уговора о набавци 107, како су навели "бескорисних авиона" једини начин да акционари задрже било какву вредност у компанији која има новца да у најбољем случају издржи до августа.
"Наш бизнис се заснива на јефтином масовном превозу и великом обрту капитала. Сада путника нема довољно ни за поједине редовне линије а не за нискобуџетне компаније које годишње планирају до 10 милиона путника", наводи директор "Изиџета" Јохан Лундгрен.
Поред недостатка путника авиорозвођаче мучи и коронавирус који је зауставио све фабрике "Боинга" у Америци.
Ова компанија саопштила је да ће привремено обуставити призводњу авиона 787 у погонима у америчкој држави Јужна Каролина због пандемије коронавируса.
Саопштење је уследило након што је гувернер Јужне Каролине издао данас наредбу у којој се од грађана тражи да остану код куће, осим у случају када им је неопходно кретање
"Нема нових наруџби ни на видику. Обустављањем производње штитимо раднике за нека боља времена која свакако очекујемо", каже директор "Боинга" Денис Муленберг.
"Боинг" је у недељу на неограничено време продужио обуставу производње у објектима у савезној држави Вашингтон.
Сви произвођаци авиона у свету трпе губитке у милијардама долара а главни спас очекују од влада и држава које треба после кризе да упумпају капитал који треба да покрене посао.
Коментари