Покрет Не давимо Београд и коалиција МОРАМО представили план за Београд без гужви
Унапређење јавног превоза приоритет је покрета и коалиције МОРАМО у Београду и зато су, кажу, направили план "30 минута од куће до посла". Плани који су представили предвиђа ширење мреже жутих трака, увођење брзих линија и веће коришћење постојеће инфраструктуре БГ воза.
Покрет Не давимо Београд и коалиција МОРАМО оцењују да је саобраћај је један од највећих проблема са којима се суочавају грађани и грађанке Београда.
Подсећају да, према истраживању Института за урбане политике, сваки други грађанин наводи саобраћај као један од највећих проблема Београда, а чак 72 процента људи је незадовољно саобраћајним гужвама.
Тврде да предложено решење за метро неће решити наведене проблеме и наводе да је неопходно је урадити ревизију пројекта како би прва линија метроа повезивала најгушће насељене области града.
Унапређење јавног превоза је, како истичу, приоритет покрета и коалиције МОРАМО у Београду и зато су, кажу, направили план "30 минута од куће до посла".
План подразумева три потеза - ширење мреже жутих трака, увођење брзих линија - три брзе аутобуске линије које би повезивале Земун - Мост на Ади - Баново Брдо, Карабурму - Центар - Жарково, Бежанијску косу - Центар - Коњарник, као и три брзе и поуздане линије трамваја, и веће коришћење постојеће инфраструктуре БГ воза.
"План покрета Не давимо Београд '30 минута од куће до посла' обухвата ширење мреже жутих трака, оптимизацију линија, ширење смислене мреже бициклистичких трака и гарантовани превоз од куће до посла за 30 минута", изјавио је кандидат за градоначелника коалиције МОРАМО Добрица Веселиновић.
Говорећи о другим мерама које ћемо спровести како бисмо унапредили саобраћај у Београду, кандидат за градског секретара за саобраћај Не давимо Београд, Зоран Буквић, изјавио је да ће се залагати да велики број људи у Београду може да користи улице равноправно, односно да се улични простор расподели тако да могу да га користе и пешаци, и особе са инвалидитетом, и бициклисти, и тротинеташи, тако што ћемо изградити јавне гараже, а улична паркинг места спустити у њих, и тако ће простор остати отворен за све друге видове транспорта.
"Увешћемо и систем јавних бицикала и тиме ћемо унапредити саобраћај у Београду тако што ће се скоро два посто путовања пребацити на тај вид транспорта и тиме ћемо уштедети велика средства за град, грађани ће бити здравији, кретаће се одрживије и смањићемо загађење и буку", изјавио је Зоран Буквић.
Коментари