Први електрични "ситроени Ц3" сишли са траке у Крагујевцу
Пробни примерци електричног "ситроена Ц3" сишли су са производних трака у крагујевачкој фабрици аутомобила и тестирају се на улицама града и околних места, сазнаје РТС. Производња новог модела ускоро би требало да почне у Крагујевцу, где се већ производи електрични "фијат гранде панда".
Ситроен се производио на простору бивше Југославије седамдесетих година 20. века. Пет и по деценија касније, француски бренд стиже у Србију и Крагујевац, где ће се производити електрични "ситроен Ц3".
У питању је градски аутомобил дужине четири метра, са пртљажником од 310 литара. Једним пуњењем може да пређе око 320 километара. Коштаће око 26.500 евра, али купци у Србији моћи ће да рачунају и на помоћ државе у износу од 5.000 евра.
Зоран Бурић, директор маркетинга у "Автонова КАБ" – ексклузивном увознику "ситроенових" возила – истиче да се још не зна тачан датум производње, али да очекује да ће бити веома брзо.
"Неки пробни примерци су већ урађени. Знамо да то може да крене истог тренутка када руководство фабрике донесе одлуку у сарадњи са људима из 'Стелантиса', тако да ће се врло брзо појавити електрични модел на нашим улицама", наводи Бурић.
За сада се у фабрици аутомобила у Крагујевцу, поред електричне "панде", производе и каросеријски делови за "Ц3" и шаљу у фабрику "Стелантиса" у Словачкој, где се модел серијски производи. Баш такав сценарио за "српски Детроит" жељно ишчекују и у синдикату фабрике. Председник самосталног синдиката "ФЦА Србија" Иван Ристић тврди да им ове вести импонују, јер доказује, како истиче, да су способни за производњу више модела, поред основног "фиат гранде панда".
Утицај "ситроена" на БДП Србије
"Вршимо убрзани пријем нових радника са циљем да се оформи друга смена. То значи ће доћи до све већег броја аутомобила који ће силазити са производних трака у нашој компанији", наглашава Ристић.
Економиста Петар Веселиновић сматра да ће све већа производња аутомобила, укључујући још један модел "на струју", вишеструко значити Србији.
"Доћи ћемо до пораста бруто домаћег производа у одређеном проценту самом производњом и продајом овог новог аутомобила. Свакако, то ће значајно изменити структуру привреде Србије, Крагујевца, Шумадијског и Поморавског управног округа, а квалитативно и квантитативно ће допринети повећавању извозних перформанси", указује Веселиновић.
Бурић напомиње да ће производња допринети развоју електрификације возила у земљи.
"Наши возачи ће прихватити електричне и хибридне верзије. На тај начин ћемо поред очувања животне средине возити тише и лепше", сматра Бурић.
Коментари