Сајам у Шангају, нова прилика за српске приведнике

На седмом међународном сајму увоза који се одржава у Шангају, српски привредници наредних дана тражиће нове прилике за пословање и излазак на највеће тржиште. Отварајући сајам, кинески премијер рекао је да је Кина претходних година донела много мера како би олакшала страним компанијама да своје производе пласирају на то тржиште. Колико је олакшано, провериће наредних дана и српске компаније.

У наредних пет дана више од 3.000 компанија из више од 100 земаља представиће своју понуду кинским увозницима на седмом међународном увозном сајму у Шангају.

Међу њима и више од 20 српских компанија које представљају производе базиране углавном на пољопривреди.

Предност коју српски привредници имају ове године на сајму у Шангају јесте и спорозуму о слободној трговини између Србије и Кине који је ступио на снагу 1. јула.

Могу ли кроз та широм отворена трговачка врата у Шангају - дошли су да провере наши винари, дестилери, произвођачи замрзнутог воћа, меда, џемова...

"Џемови су нешто што тек сада активно радимо да уједно и едукујемо потрошаче на наш квалитет и на значај те сировине које ми имамо у Србији, а и готовог производа који овде пласирамо", каже Александар Марковић из компаније "Будимка". 

"Ово је први пут да смо на овом сајму, пошто је потписан протоколо о слободној трговини и ту сад видимо шансу. Ово је јако велико тржиште и има доста потенцијала. Очекујемо да можемо да нађемо неке партнере и да кренемо да радимо са кинеским тржиштем", каже Марко Петровић, представник  компаније "Медина".

Мирјана Ђурић, представница "Фрушкогорских винограда" каже се да труде да изађу у сусрет том свеизберљивијем тржишту

"У почетку се најбоље ишла црвена вина, сада како време одмиче и године пролазе, више се пију бела вина, розе вина, траже различите типове, различите профиле, различите сорте", каже Ђурићева.  

Многе српске комапније већ годинама послују на кинеском тржишту, али сајамска окупљања виде као прилику да пословање додатно прошире и ухвате корак са модернизацијом, трендовима и захтевима купаца.

"И код нас има тартуфа, али је друга врста, ваши тартуфи имају јачи мирис, а када је мирис јачи, бољи је и укус, тако да људи у Кини воле тартуфе из Србије", каже једна Кинескиња.

Министарка Месаровић каже да је присуство Србије у два павиљона на овогодишњем сајму у Шангају нуди велики потенција за српску привреду.

"Поред чињенице да Србија може у НР Кину да извози тренутно у бесцаринском режиму преко 10.000 производа, ово нама свакако омогућава и друге велике потенцијале. То је да кинески привредници полуготови производ и сировину извозе у Србију да би у коначници производили производ који би даље пласирали на сва она тржишта са којима Република Србија има потписане споразуме, а то је безмало 2,8 милијарда људи", рекла је Адријана Месаровић, министарка привреде.

Како су навели организатори сајма - кинеска влада, од сајма се очекује да буде платформа на којој ће земље чланице представити економске потенцијале и остварити контакт са професионалним купцима из Кине и других земаља, а којих ће према најави бити око 150.000.

субота, 23. новембар 2024.
° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње