Производи из Чачка добро се котирају у Европи – могу ли освојити и захтевно америчко тржиште

Иако ратови успоравају транспорт и продају широм света, чачанска привреда рачуна да ће и ове године забележити раст извоза. За првих осам месеци био је 265 милиона евра, што је нешто лошији резултат него прошле године, али очекују да ће се то променити до краја децембра. Чачак на европско тржиште највише извози машине и делове, производе од гвожђа, челика, гуме, али и одевне предмете.

Извозом од 90 одсто производње "Литопапир" се сврстао међу првих десет чачанских компанија које послују с иностранством. Са више од 70 година искуства, у њиховим погонима настају еколошки производи, направљени од висококвалитетних целулозних и рециклираних материјала и влакана, уз коришћење лепкова и боја на бази воде.

Годишње на захтевно европско тржиште из "Литопапира" одлази 300 милиона папирних кеса.

''Поред велике конкуренције, оно на шта се највише фокусирамо јесте екологија, социјални стандарди које смо применили у нашој фабрици, сертификати без којих не може да се функционише и не може да се послује на тим тржиштима. Свакако и на тржишту Србије, али нарочито на тим захтевним тржиштима'', истиче Дејан Јовановић, генерални директор "Литопапира".

Америчко тржиште велик изазов

У производним халама "Унипромета" годишње прераде преко 80.000 тона челика и алуминијума. За три и по деценије пословања, та компанија се специјализовала за производњу, испоруку и уградњу опреме за заштиту на путевима, панела за заштиту од буке и челичних цеви.

Уз послове на ауто-путевима у Србији, присутни су и у 30 земаља, а поред балканског тржишта нови посао донео је извоз конструкција за соларне панеле преко океана.

"Стратегија 'Унипромета' дефинитивно је тржишна експанзија и ове године смо донели битне стратешке одлуке, али уједно и потезе којима ћемо сигурно тврдим повећати присуство на европском тржишту. А, ето, видећемо и добити доказе квалитета чак на једном захтевном (тржишту) – Сједињеним Америчким Државама'', напомиње Дарко Гајић, директор маркетинга чачанског "Унипромета".

Немачка, Чешка и Италија најзначајнији партнери

Последњих година чачански привредници, без обзира на то да ли је реч о страним, мешовитим компанијама или домаћим предузећима, могу се похвалити убрзаним развојем пословања, а пре свега повећањем спољнотрговинске размене.

''За првих осам месеци 2024. године у односу на исти период претходне године, спољнотрговинска размена је смањена за свега два одсто, али очекујемо да ће до краја године бити позитиван резултат. Да ће доћи до повећања спољнотрговинске размене, јер управо највећи извозници са територије града Чачка, ако нису у овом периоду остварили повећање, бар су имали исти ниво'', указује Горана Танасковић, руководилац ОЈ Чачак у Регионалној привредној комори.

Најзначајнији спољнотрговински партнери чачанске привреде су Немачка, Чешка и Италија. Највише се извозе машине и делови, производи од гвожђа, челика, гуме, али и одевни предмети.

понедељак, 21. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи