Читај ми!

Пазите где сипате бензин и дизел, за немаркирано гориво казна пола милиона динара

Све количине нафте и нафних деривата на нашем тржишту морају да буду обележене, односно да им се зна порекло. У борби са црним тржиштем 2014. уведено је такозвано маркирање горива, то подразумева контролу од увоза, рафинерије, складишта, цистерни и другог транспорта до бензинских пумпи и резервоара возила. Начелник у Тржишној инспекцији Славиша Петковић каже за РТС да је маркер акцизна маркица на гориву. "Тиме смо потпуно сигурни да је гориво из легалних токова", каже Петковић. Казне за оне који немају маркиране деривате су за правна лица до два милиона динара, а за предузетнике и пољопривредна газдинства 500.000 динара.

Маркер хемикалија и његов садржај у гориву је гаранција да је гориво заправо из легалних токова. Мора га имати гориво у ланцу снабдевања и дистрибуције до резервоара аутомобила. 

Начелник у Тржишној инспекцији Славиша Петковић наводи за РТС да морамо да схватимо да је маркер, у ствари, акцизна маркица на гориву.

"Тиме смо потпуно сигурни да је гориво из легалних токова", каже Петковић.

Указује на то да је било великих проблема у увођењу целог система и да је због тога четири пута мењана уредба како би се решили сви проблеми.

"Један од проблема који је постојао био је начин маркирања који је обављан ручно. Постојала је контрола, постојали су извештаји и ми смо знали где је и колико је искоришћен маркер, али смо желели више од тога. Желели смо аутоматски процес, желели смо електронску контролу, контролу у сваком тренутку", каже Петковић.

Наводи да један килограм маркера обезбеђује наплату 50.000 евра акцизе. Укупно, за акцизе у току године се наплати негде око милијарду и по евра. Врло је битно за нашу државу да знамо да је дериват легалан и да будемо сигурни да ћемо наплатити та средства од субјекта, каже Петковић.

Указује да сада може да се заустави било који возач на путевима и да се провери порекло горива и у резервоару.

"То је, такође, једна од измена коју смо увели у ових десет година, а то је да смо тражили да добијемо у надлежност да можемо да контролишемо и резервоаре, пре свега пословних возила, камиони, аутобуси, да бисмо спречили да такви корисници користе нелегално гориво које се могло наћи у понуди, било са Дунава, било и шверца", каже гост Дневника.

Казне од 500.000 до два милиона динара

Казне за оне који немају маркиране деривате су за правна лица до два милиона динара, а за предузетнике и пољопривредна газдинства 500.000 динара.

"И то дестимулише људе да користе такве деривате, значи мимо онога што држава нуди", каже Петковић.

Указује да држава улаже напоре да обезбеди дериват, да тај дериват буде у квалитету и да буде апсолутно легалан на тржишту.

субота, 23. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње