Министарство финансија: Уклоњени нелегални објекти на Савском насипу, без накнаде за експропријацију
У оквиру реализације пројекта изградње пристаништа за потребе изложбе Експо Београд 2027, до сада је уклоњено 19 нелегалних објеката на Савском насипу, објавило је Министарство финансија. Додаје се да су ти објекти били потпуно бесправно саграђени на државном земљишту и то у зони водоизворишта и одбране од поплава.
Како је наведено, уклоњено је укупно 25 сплавова и сви објекти су уклоњени у складу са инспекцијским решењима града Београда.
"Напомињемо да власници уклоњених објеката неће добити од државе накнаду за експропријацију, с обзиром на то да су, понављамо, потпуно бесправно градили на земљишту које није у њиховом власништву, већ у државном", наведено је у саопштењу.
Министарство финансија поручује да у тим активностима неће бити заштићених, будући да је на тај начин државно земљиште узурпирано, као и да легализација оваквих објеката, који су грађени у зони водоизворишта, није могућа.
Из Министарства подсећају да су на простору Савског насипа викендице кренуле масовно да се граде од 2009. године, без дозвола и у супротности са законом.
Тим вишедеценијским проблемом се нико није бавио, а ово је први пут да се то питање решава на системски начин, кажу у Министарству.
''Иако проблем дивље градње постоји већ деценијама, сваки нови пројекат, попут Експа у овом случају, убрзава његово решавање. Држава је одлучна да овај део града уреди и да га врати грађанима'', наведено је у саопштењу.
Реконструкција обалоутврде и 12 рени-бунара дуж Сурчинског поља
Осим изградње пристаништа за бродове, у овој зони ће бити потпуно реконструисано укупно 12 рени-бунара дуж Сурчинског поља, пет у првој фази и седам у другој, који су изузетно важни за безбедно и ефикасно снабдевање града пијаћом водом.
Додатно, биће потпуно реконструисана и обалоутврда, а биће изграђене и пешачке и бициклистичке стазе које ће се простирати до парка Ушће.
Укупна дужина стазе, од Експа до Ушћа, биће 15,5 км. Осим тога, санацијом и реконструкцијом насипа од Блока 45 до Остружничког моста подиже се ниво безбедности тако што се комплетна кота круне насипа подиже за 30 до 60 центиметара и тако се остварује јединствена линија одбране од поплава, а са друге стране се изградњом сервисне саобраћајнице сва возила уклањају са Савског насипа.
"После вишедеценијског немара, ова зона ће бити потпуно уређена, а обале Београда ће бити враћене грађанима", наведено је у саопштењу.
Коментари