Шта знамо о "кртицама" које ће копати тунел будућих линија Београдског метроа

Београдски метро имаће једну двоколосечну тунелску цев за чије копање је потребна машина пречника 9,5 метара. Опслуживаће их 100 радника у тунелу.

Снимци настали пре деценију и по - унутар кртице која је копала тунел од Великог села до Вишњичке улице, кроз који треба да прође канализација до велике будуће фабрике за прераду отпадних вода на обали Дунава.

Напред је алат који буши тунелску цев, а потом се материјал транспортује напоље.

Кртице истовремено омогућавају уградњу бетонске цеви тунела.

"Машина која ће копати тунел за метро је пречника 9,5 метара. Испитивања која су рађена у протекле две године су била јако важна, пре свега, геодеска испитивања за пролазак те машине широм Београда. Посебно смо обратили пажњу на клиничко-болничке центре Бежанијска коса, Земунска болница, Клинички центар, како рад машине не би угрозио функционисање машина које су обично у подруму, мислим на ове осетљиве машине као што су скенери, рендгени и остало што постоји у нашим болницама“, каже Мирослав Чучковић, градски менаџер.

Београдски метро имаће једну двоколосечну тунелску цев за чије копање је потребна машина пречника 9,5 метара.

"Градиће се са три ТБМ-а. Први ТБМ кренут ће од станице Беле воде до станице Сајам, други ТБМ од лансирног окна на Караборми до станице Сајам, што ће чинити тунелску деоницу прве фазе Београдског метроа и потом за другу фазу - трећи ТБМ ће кренути од лансирног окна на Карабурни до станице Миријево“, каже Милоња Милановић "Београдски метро и воз".

Према његовим речима, за прву линију Београдског метроа, услед високог нивоа подземних вода и хетерогене геолошке структуре, изабрана је тзв. ЕПБ ТБМ машина, која врши ископ тунела константно контролишући притисак на челу ископа.

"Тај притисак се контролише константним мерењем брзине окретања резне главе и количине ископаног материјала, чиме се спречава да дође до било каквих оштећења, односно непрописних слегања на површини тла“, каже Милановић.

Кртице које ће се користити за копање тунела будућих линија Београдског метроа биће дуге око 120 метара, тешке 2.000 тона и опслуживаће их око 100 радника у тунелу.

Још тридесетак ће бити ангажовано за рад на опреми и машинама на површини.

С обзиром на карактеристике терена, требало би да машина месечно прокопа 300 метара тунела.

"Ова машина користи притисак како би се одржала равнотежа између предњег дела и других њених делова. Због тога је стабилна и неће утицати на објекте изнад земље, нити ће ометати свакодневни живот грађана. За линију 2, која ће пролазити испод Саве, користићемо други тип машина. Највећи изазов за нас представља архитектура Београда и чињеница да се неки делови копају испод центра града. Треба контролисати буку и обезбедити несметан живот“, каже Хан Џипинг из "Пауер Чајна".

Грађевински радови на првој линији метроа треба да почну следеће године, а у мају 2026. године ТБМ машине требало би да уђу под земљу. Рок за завршетак прве линије 2030. година.

петак, 13. децембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње