Изнад Бејрута у пламену из угла српских пилота - како је изгледао лет авиона "Ер Србијe"
Авионом "Ер Србијe" је из Бејрута у Београд враћено 85 одраслих путника и три бебе. Капетан ербаса Немања Јањатовић и ербас испитивач Горан Нижић пилотирали су тим авионом. За РТС кажу да је лет био један од најтежих у њиховим каријерама. Истичу да су им путници при уласку у авион рекли да су једва чекали да их виде и да чују српски језик.
На фотографији која је протеклих дана обишла свет је авион "Ер Србијe" док прелеће небо изнад Бејрута, над којим се надвио дим од бомби које падају на престоницу Либана.
У летелици српске националне авио-компаније били су наши држављани и чланови њихових породица, који су евакуисани из ратног подручја.
Капетан ербаса Немања Јањатовић, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, рекао је да му је враћање путника из Либана био најтежи тренутак у каријери, посетивши и на "тешке" летове током коронавируса и из Тел Авива.
Најважнија безбедност
Говорећи о слетању, Јањатовић је рекао да "Ер Србија" годинама нема редовну линију за Бејрут.
"То је стари лет, искусни смо на њему и био нам је познат аеродром. Оператери смо високо-софистицираних машина, процедуре у нашем послу су сложене и не можемо да се ослањамо на то да ли познајемо аеродром или не", указује Јањатовић.
На питање како се осећала посада, Јањатовић каже да су фокусирани пре све на безбедност авиона, посаде и путника.
"Реагујемо промптно на основу информација које добијамо у реалном времену", наводи капетан Ербаса.
Организација и осећаји
Горан Нижић за РТС каже да путници током лета нису били уплашени, јер "Ер Србија" гаји "домаћински однос".
"При уласку у авион, да нисте знали да је репатријациони, лет би деловао би нормално уз опуштену атмосфери и речима да су једва чекали да нас виде и чују српски језик", каже Нижић.
Према његовим речима, после слетања у Сурчини прво су видели колеге, те се јавили породицам, које већ знају да се авион безбедно вратио.
"Фотографија која је обишла свет била је упечатљива, делује и позитивно и застрашујуће. Поносни смо на фотографију, компанију и тај тренутак", прича Нижић.
Напомиње да је припрема лета, који треба да се организује у кратком временском року у највеће кризно подручје, свеобухватна.
"У организацији лета укључени су разни тимови Владе, Директорат цивилног ваздухоловства и дипломатско-конзуларна представништва широм света. То је задатак који је стављен пред компанију да се изведе у што краћем периоду", објашњава Нижић.
Коментари