Радовановић: Систем за детекцију првог дана забележио пет екстремних прекорачења брзине

Према статистици о броју погинулих и повређених на нашим путевима, половина саобраћајних несрећа последица је брзе вожње. Од понедељка на четири локације у Београду почео је да ради Систем за аутоматску детекцију прекршаја прекорачења дозвољене брзине. Циљ система није кажњавање већ унапређење безбедности саобраћаја, напомиње заменик начелника Управе саобраћајне полиције Бојан Радовановић.

На те четири локације у Београду брзина кретања возила ограничена је на 50 километара на сат. Реч је о Булевару Михајла Пупина, код Бранковог моста, на раскрсници Булевара Николе Тесле и Улице Ушће, раскрсници Улице антифашистичке борбе и Јурија Гагарина, као и у Булевару краља Александра, код пијаце "Ђерам". Постављени системи за аутоматску детекцију прекршаја састоје се од двадесетак камера.

Бојан Радовановић, заменик начелника Управе саобраћајне полиције каже за РТС да се при одређивању локације где ће се поставити систем воде критеријумима као што су број саобраћајних незгода и њихове последице, индикатори понашања у саобраћају, црне тачке.

Говорећи од четири нове локације где је систем постављен, Радовановић наводи је управо на подручују општине Нови Београд од почетка године у саобраћајним несрећама погинуло 13 особа.

Указао је да се већ у прва 24 сата од када сиситем функционише на те четири локације, забележено пет екстремних прекорачења брзине, са више од 30 километра на час изнад ограничења.

Радовановић истиче да основни циљ постављања система није кажњавање већ унапређење безбедности саобраћаја и грађана. Са друге стране, очекује се да ће систем деловати превентивно на возаче и одвратити их од прекорачења брзине.

Што се тиче процедуре кажњавања, након што се детектује прекршај и препозна регистарска таблица, упути се позив власнику возила са обавезом да у року од осам дана достави податке о особи која је управљалаа возилом. Потребно је да се полицији достави неспорни доказ о особи која је била за воланом у време извршења прекршаја, објашњава Радовановић.

Додаје да се под доказом подразумева писана изјава, оверена код надлежног органа, где је возач који је управљао потврђује да је тада био за воланом.

Као што је случај са свим новчаним казнама које се тичу области саобраћаја, починилац прекршаја плаћа половину прописане казне уколико је уплати у назначеном року.

Према његовим речима, прекорачење брзине и кретање је један од доминантних фактора када је реч о саобраћајним незгодама, нарочито са смртно страдалним учесницима.

Радовановић указује на то да се планира постављање система и на другим локацијама што ће се радити фазно.

Према плану за Београд, систем би требало да се постави на 51. локацији.

Истакао је да поред прекорачења брзине и проласка на црвено светло, систем за аутоматску детекцију контролише и некоришћење сигурносног појаса, употребу мобилног телефона, неправилно престројавање, неуступање првенства пролаза.

У Србији се такви системи налазе на 131. локацији.

уторак, 17. септембар 2024.
20° C

Коментари

Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Sažeto od Amazon produkcije
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Odlicna serija
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи