И у тунелу се догађају и квар и удес, не само на путу - можемо ли се евакуисати без панике
Удес, пожар, квар на аутомобилу. Све оно што може да се деси на отвореном путу, може и у тунелу, али тада је све другачије. Ситуација је опаснија, реакације су ограничене, а последице веће.
Игор Терзић, помоћник извршног директора ЈП Путеви Србије наводи да просечан возач у тунелу има неку врсту несигурности због ограниченог простора.
"Реакције возача и путника много су другачије у тунелима и могу изазвати неке секундарне инциденте. Рецимо да се возач заустави у зауставној траци због проблема на возилу на отвореној деоници пута, може се безбедно склонити, иза ограде, прописно обележити своје возило. У тунелу, који нема зауставну траку, може се зауставити не знајући да у условима смањене видљивости возило може налетети на њега", рекао је Терзић.
Када завлада паника, мало је оних који су у стању да користе систем подршке у тунелу, показала су истраживања. У тунелу постоји систем који детектује пожар, затим систем јавног разгласа и телефон за комуникацију са оперативним центром.
Терзић такође наводи да сваки тунел на ауто-путу има одговарајућу опрему.
"Сваки тунел на ауто-путу у зависности од његове дужине, односно ранга пута, интезитета саобраћаја, он има одговарајућу опрему, означене путеве евакуације, дугачки тунели имају такозване цеви за евакуацију возила, пролазе за возила хитних служби, и на сваких 250 м прелазе за пешаке. Дакле ако имате позар у једној тунелској цеви, пешаци ће кроз те пролазе бити заштићени, проћи ће у другу цев која није захваћена пожаром", објаснио је Терзић.
Прошле године екипе Путева Србије интервенисале су 3 370 пута због различитих незгода у тунелима у Србији. Било је 18 пожара, чак 48 возача возило је у супротном смеру у тунелу. На срећу, нико није страдао.
Коментари