Муке грађана Младеновца и Лазаревца са превозом – поласци нередовни, аутобуси пуни већ на почетној станици

По реду вожње, дневно би требало да се оствари 1.001 полазак приградских линија. Из БАС-а, међутим, кажу да је то увек од 30 до 40 одсто мање. "Ласта" је најстарија аутобуска компанија у земљи, постоји више од 70 година. До пре 15, била је један од најуспешнијих превозника. Колико њена данашња дуговања осете они који свакога дана путују из Младеновца и Лазаревца ка Београду?

За 10 минута на аутобуској станици пристигло је готово исто толико аутобуса на приградским линијама. Задржавају се од три до четири минута. У девет сати ујутру, већина људи је на послу, па одлазе готово празни. На линији 493 за Младеновац било је тек неколико путника. И хвале и куде превоз.

"Ја увек идем првим оним у 20 до 4, тако да он стално функционише", каже један од путника истичући да има гужва. Други указује да путници из села после Младеновца не могу да нађу место да седну. Наводе и да не би "стајало 100 људи у аутобусу да има довољно" полазака.

Знају то и у предузећу "Ласта", које превози путнике из Младеновца, Сопота, Гроцке, Барајева, Обреновца и Лазаревца. Кажу да су скоро увели нове поласке, а анализом ситуације на терену утврдили су да постоји потреба и за додатним. Међутим, да ли ће их бити и када, нису рекли.

Најстарија аутобуска компанија у земљи

"Ласта" је најстарија аутобуска компанија у земљи, основана 1947. године. Пре 14 година. остварила је највећи промет од чак 100 милиона евра, али изгледа да су баш тада почели проблеми.

Пре две године "Ласта" је дуговала 935 милиона динара. Исте године се дешавало да се из Младеновца у једној недељи не реализује чак 250 полазака, а представници "Ласте" су се правдали техничким проблемима.

Велики део акција предузећа продат је почетком године, што је покренуло спекулације о приватизацији.

Реализује се значајно мање полазака од планираних

По реду вожње, дневно би требало да се оствари 1.001 полазак на приградским линијама. Међутим, из БАС-а кажу да је то увек од 30 до 40 одсто мање.

"Обично их буде мање (полазака).То што су нама доставили то је ред вожње, али они се не придржавају из њима позназих разлога, ми их не питамо и они нас о томе не обавештавају", рекао је Славиша Предолац из БАС-а.

Већина путника користи месечне карте

Пензионери и деца не плаћају карту, а већина путника користи месечну, која кошта од 2.200 до 3.300 динара. Исплативије је јер до било ког приградског насеља, у оба смера, само недељно потребно је двостурко више новца за гориво. У Лазаревцу исти проблеми и захтеви.

"Препуни су, јутрос сам дошла аутобусом који је на полазној станици био пун", рекла је једна од путница.

У идеалним условима, вожња траје од 30 минута до сат времена. У саобраћајном шпицу, само путници знају колико. А још када неки полазак изостане или се аутобус поквари.

"Кад је шпиц по 3,4 превоза не дође и буде нас на стотине, од 14 часова молим само да наиђе превоз", каже једна од путница.

Колико су стари аутобуси

Угрејаће јаче ускоро, па би требало да климе раде у свим возилима, поготово јер су нова, а из "Ласте" кажу да им је просечна старост 4 и по године. Додуше, климе у аутобусима у којима смо данас били раде.

Уговором са Градом дефинисано је да возила не смеју да буду старија од 10 година.

Да ли је заиста тако? Из Секретаријата за јавни превоз нисмо добили одговор. Постоје и најаве да ће све приградске линије прећи у руке приватника. Којих и када – још није познато.

петак, 22. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње