Читај ми!

Каква су права на одштету путника повређених у јавном превозу

Када се путник повреди у возилима јавног градског превоза, прво треба да се обрати возачу, који ће позвати Хитну помоћ и полицију, а они ће направити записник. Возач ће поред тога позвати и диспечерски центар, где ће се евидентирати догађај. Без тога нема одштете.

Стублине, Мали Пожаревац, Трошарина, места су на којима су се у протеклих десет дана догодиле саобраћајне несреће, у којима је било погинулих и на десетине повређених. Сви они имају право на одштету и то по два основа.

Први је обавезно осигурање власника моторних возила за штете причињене трећим лицима, други – обавезно осигурање путника у јавном превозу.

Потребно је да путници оду у пословницу осигуравајуће куће, покажу лична документа и донесу лекарску документацију.

Када погине возач аутобуса, а за удес је одговоран други возач, право на одштету имују и чланови породице, а процедура је иста као и за путнике.

Право на одштету могу да остваре због повреда, претрпљеног бола и страха, наруженог изгледа, трајних последица.

"Уколико нема неких трајних последица, али је неко претрпео бол и страх, то су накнаде у износу од 120.000 до 130.000 динара. Када је у питању обавезно осигурање путника у јавном превозу, уговорена сума осигурања за инвалидитет је у минималном износу од 16.000 евра. То практично значи да по једном проценту инвалидитета путник може рачунати на накнаде од 160 евра", рекао је Милорад Радић, директор Дирекције за накнаду штете "Дунав осигурања".

Када се путник повреди у возилима јавног градског превоза, прво треба да се обрати возачу, који ће позвати Хитну помоћ и полицију, а они ће направити записник. Возач ће поред тога позвати и диспечерски центар, где ће се евидентирати догађај.

"Дешава се да путник не пријави, изађе накнадно и установи да је имао неку повреду, добио лекарско, документацију, али није запамтио ни време, ни линију, ни гаражни број возила. Тако да нисмо у стању да дефинишемо када је дошло до повреде. У том случају је тешко то све остварити, али је због тога важно да се та процедура испуни”, рекла је Славица Стевановић из ГСП-а.

Друга је ситуација када се догоди удес. Тада полиција излази по службеној дужности. Када накнада штете, по мишљењу повређене особе, није адекватна, следећа инстанца је адвокат.

"Уколико ми са друге стране проценимо да то није правична надокнада, ми даље подносимо тужбу Парничном суду са свом том документацијом која је била претходно у вансудском поступку. И онда се отвара нови поступак да се изведу сви докази, поново се вештачи, доноси се судска пресуда, и тек на основу ње ми добијамо правичан износ накнаде штете”, каже адвокат Татјана Шкеро.

У поређењу са истим периодом прошле године, број одштетних захтева је на истом нивоу, али се због великог броја саобраћајних незгода протеклих дана очекује да ће бити повећан.

По Закону о обавезном осигурању у саобраћају, сви превозници су осигурани, а колико ће новца бити исплаћено оштећенима, зависи од процене лекара вештака ког ангажује осигуравајућа кућа.

петак, 22. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње