Годишње погине 50 бициклиста - недостатак стаза, неношење кациге и непажња возача главни узроци

Годишње у саобраћајним незгодама погине око 50 бициклиста. Више од хиљаду буде теже повређено. Углавном су одговорни за несреће возачи аутомобила. Већа безбедност бициклиста била је и циљ кампање "Гледај да те виде".

Бицикл није само средство за рекреацију. Многи га користе као превозно средство – јефтино, практично и здраво.

Под условом да се користи заштитна опрема – сведоче они који су преживели судар.

"Кацига је заправо и била разлог зашто сам, упркос великом броју повреда које сам имао, сачувао главу", каже шеф мисије Олимпијског тима Србије Дамир Штајнер.

Штајнер позива бициклисте да у било којој прилици, па и за најкраћу вожњу кад су учесници у саобраћају, носе заштитну кацигу.

Принуђени да возе коловозом

Бициклиста је све више, али не и бициклистичких стаза, па су принуђени да возе коловозом.

Возачи аутомобила их виде као сметњу, а не као равноправне учеснике у саобраћају.

Најчешће гину због тога што их возачи касно примете.

"Чак две трећине бициклиста које је смртно страдало – страдало је тако што их је возило сустигло", каже в.д. директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.

Наводи да је карактерситично да су то летњи месеци од маја до октобра

Стаматовић апелује на све возаче бицикла да буду видљиви у саобраћају.

Изградити навику ношења опреме

Да би обавеза постала навика, треба кренути од деце.

"Да од самог старта уградимо неке од најбитнијих навика, а то су – како прслук, тако кацига и светло напред и назад на бициклу", каже бициклиста Иван Стевић.

Сматра да је основа за будуће понашање оно што се научи од млађих дана.

"Како о култури у саобраћају, тако и познавање знакова и саобраћајних прописа", подвлачи Стевић.

Додатни проблем је што као и возачи аутомобила, и бициклисти често возе пијани, кажу у полицији.

Начелник Управе саобраћајне полиције Славиша Лакићевић каже да на годишњем нивоу постоји, отприлике, преко 2.500 санкционисаних возача бицикла који су искључени из саобраћаја јер су били под дејством алкохола.

"То је импозантна бројка, која говори да морају сви учесници у саобраћају да поштују саобраћајне прописе", каже Лакићевић.

Осим бицклиста, нарочито у летњим месецима, возачи мотора једнако су угрожени као и бициклисти.

Они по закону морају да носе заштитну опрему – од почетка године страдало их је деветоро мање него у исто време прошле.

недеља, 30. јун 2024.
28° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару